ماموران امنيتي فرانسه در راستاي تحقيق درباره پرونده سوء استفاده مالي نيکلا سارکوزي رئيس جمهور سابق اين کشور به محل سکونت يکي از مشاوران سابق سارکوزي يورش بردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ سارکوزي از زمان شکست در انتخابات رياست جمهوري ماه مه سال قبل با مجموعه پرونده هاي وسيعي درباره فساد و سوء استفاده مالي دوران رياست جمهوري پنج ساله خود روبرو بوده است. 

ماموران امنيتي فرانسه به منزل و نيز دفتر کار پاتريک بوسون يورش بردند تا درباره اتهام مربوط به استفاده رئيس جمهور سابق از منابع دولتي براي تامين هزينه انجام نظرسنجي هاي مختلف تحقيق کنند. گفته مي شود در دوره سارکوزي، دولت اين کشور بدون برگزاري هرگونه مناقصه اي، قراردادي پرسود با شرکت پابليفکت که متعلق به بوسون است براي انجام برخي نظرسنجي ها امضا کرد. 

اين تنها يک مورد از اتهام هايي است که عليه سارکوزي مطرح شده است. سارکوزي بعد از شکست در انتخابات رياست جمهوري، مصونيت حقوقي و قضائي خود را از دست  داد. سارکوزي ماه قبل به سوء استفاده مالي از يکي از ثروتمندترين زنان اين کشور متهم شد. اين اتهام موجي از تعجب و حيرت را در محافل سياسي اين کشور ايجاد کرد. دو تن از دستياران نزديک سارکوزي نيز به دريافت رشوه در زمان امضاي قرارداد تسليحاتي با پاکستان متهم شده اند. 

در زمان تبليغات انتخاباتي سال قبل نيز برخي گزارش ها نشان داد معمر قذافي ديکتاتور سابق ليبي حدود پنجاه ميليون يورو به برنامه هاي تبليغاتي سارکوزي در انتخابات رياست جمهوري سال 2007 ميلادي کمک کرده بود.  سارکوزي ضمن شکايت از پايگاه خبري مدياپارت که اخبار مربوط به رسوايي مالي وي را افشاء کرده است اين پايگاه خبري را به آسيب زدن به وجهه خود متهم کرد. 

                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   

برچسب ها: سارکوزی ، پلیس ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار