رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني پنج‌شنبه گفت اقدام دانشجويان فلسطيني به آتش زدن آدمک امير قطر در کرانه باختري به هيچ وجه بيانگر موضع رام الله نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ جنبش حماس نيز اين اقدام دانشجويان فلسطيني را در شهر طولکرم محکوم کرد . دانشجويان فلسطيني در اعتراض به سياستهاي قطر در منطقه به ويژه عليه سوريه آدمک حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر را آتش زدند.فلسطينيان همچنين در اعتراض به جنگ رسانه اي شبکه تلويزيوني الجزيره قطر عليه سوريه با خبرنگار اين شبکه در شمال فلسطين اشغالي درگير شدند و به سياستهاي اين شبکه عليه سوريه اعتراض کردند. 

محمود عباس در اظهاراتي که خبرگزاري رسمي فلسطين ( وفا ) آن را منتشر کرد، گفت : آتش زدن آدمک حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر به هيچ وجه بيانگر موضع کشور فلسطين يا سازمان آزاديبخش يا جنبش فتح و ملت فلسطين نيست  .شماري از دانشجويان وابسته به جنبش فتح در دانشگاه خضوري در شهر طولکرم در شمال کرانه باختري به هنگام مناظره انتخاباتي در اين دانشگاه در اعتراض به سياست قطر در منطقه ، آدمک حمد را آتش زدند.

عباس گفت : اين اقدام خارج شدن از قواعد فعاليت سياسي فلسطيني است که همواره مورد احترام و قدرداني سران کشورهاي عربي بوده است و فلسطينيان در امور داخلي کشورها دخالت نمي کنند.

وي افزود : اين اقدام با اخلاق و عرفهاي ملت ما مغايرت دارد. روابط با کشور برادر قطر ، قوي و مستحکم است. نقاط اشتراک رهبران فلسطيني و قطري قوي‌تر از آن است که هر گونه تلاش منفي بر آن تأثير بگذارد .جنبش حماس که کنترل نوار غزه را در اختيار خود دارد نيز اين اقدام دانشجويان فلسطيني را محکوم کرد و آن را اقدامي غير مسئولانه و ناشي از اقدامات تحريک آميز برخي رهبران جنبش فتح دانست.

سامي ابوزهري سخنگوي حماس از عباس خواست  متخلفاني که اين اقدام غير مسئولانه را مرتکب شده اند بازداشت کند تا روابط خارجي ملت فلسطين حفظ شد . شماري از فعالان فلسطيني در منطقه سخنين در الجليل در شمال اسرائيل به الياس کرام خبرنگار شبکه تلويزيوني الجزيره دوشنبه اين هفته حمله کردند و او را در اعتراض به موضع شبکه تلويزيوني الجزيره در قبال رويدادهاي سوريه مورد ضرب و جرح قرار دادند.

                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: فلسطین ، تظاهرات ، اعتراض ، عباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار