پس از دروغگويي و افشاي فرار مالياتي ژروم کائوزاک وزير بودجه پيشين فرانسه، فرانسوا اولاند رئيس جمهور اين کشور از تدابير جديد براي جلوگيري از تکرار اين گونه موارد خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛  اولاند در نطقي از کاخ رياست جمهوري فرانسه اعلام کرد ژرم کائوزاک به بلندپايه ترين مقامات کشور، به شخص رئيس جمهور، به دولت، به پارلمان و در نتيجه به همه فرانسوي ها خيانت کرده است. اين خطايي نابخشودني است.

 اين اهانتي بزرگ به جمهوري است به خصوص آنکه اتهامات وارد شده نيز بخشودني نيست. وي بدون اعلام قبلي به اداره ماليات حساب خارجي داشته است. همه ابعاد پشت پرده اين قضيه افشا مي شود. دستگاه قضايي به کارهاي خود به طور مستقل ادامه خواهد داد. من اعلام مي کنم  به هيچ وجه بر کارهاي ژروم کائوزاک سرپوش گذاشته نشده بود و فقط اصل بر برائت بود. او  بلافاصله پس از آغاز تحقيقات قضايي به درخواست من از دولت خارج شد.

اولاند افزود اين شوک بزرگي است زيرا اخلاق در جمهوريت را  زير پا مي گذارد. من به همين علت مجبورم سه تصميم مهم بگيرم که در راستاي تعهداتم به فرانسويها است. ابتدا بايد استقلال دستگاه قضايي کشور  تقويت شود.  اصلاح شوراي عالي قضات به همين منظور صورت مي گيرد.  اين اصلاحات تابستان امسال در پارلمان تصويب مي شود. قضات قدرت عمل در کمال آزادي و به طور کاملا مستقل در برابر هر قدرتي را پيدا مي کنند. 

نکته دوم  مبارزه به شيوه اي بي رحمانه با ترکيب کردن منافع شخصي و منافع عمومي خواهد بود. به اين ترتيب ثروت و دارايي هاي وزيران و همه نمايندگان پارلمان کنترل و علني خواهد شد. دولت طي هفته هاي آينده لايحه خود را در اين خصوص ارائه مي کند. 

سوم اينکه نمايندگان منتخبي که به جرم تخلف مالياتي يا فساد مالي محکوم شده باشند، حق فعاليت دولتي نخواهند داشت. جمهوري با ارزش ترين دارايي ما است که بر پايه اخلاق و صداقت و شرافت بنا شده است. خطاي يک نفر بايد باعث شود در برابر لغزشها موضعي آشتي ناپذير داشته باشيم. از اين پس دولتمردان بايد الگوي کاملي باشند. من اين تعهد را داده ام و از اين مسير منحرف نخواهم شد.

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: اولاند ، فرانسه ، دروغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار