محمد ژیانفر مخترع دستگاه با بیان اینکه اکثر دستگاههای موجود مکانیکی بوده و دارای خطای دید بسیار بالایی هستند در گفتگو با
خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت : این دستگاهها هزینه تامین و نگهداری زیادی نیاز داشته و در صورت خرابی روزهای زیادی برای تعمیر و آماده به کار شدن نیاز دارند.
وی اظهار کرد : دستگاه دیجیتالی خط کشی جاده و خیابان ها تشکیل شده از یک شفت انکودر که در هر دور 200 پالس و خود دستگاه که با حرکت ماشین خط کشی پالس ها از شفت دریافت کرده و معیارهایی همچون سرعت و متراژ را تولید می کند .
این مخترع ادامه داد : دستگاه از دقت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که در هر متر کمتر از صدم میلیمتر خطا دارد .
وی با اشاره به اینکه در هر متر کمتر از صدم میلیمتر خطا دارد تصریح کرد : دستگاه از یک کارت حافظه بهره می برد که تمام پارامترهای موجود در دستگاه را در هر پروژه به طور کامل در خود ذخیره می نماید که کار فرما می تواند ان را آرشیو نموده و از کم و کیف پروژه اطلاع یابد.
محمد ژیانفر در پایان خاطر نشان کرد : در دستگاه دیجیتالی خط کشی جاده و خیابان یک جی پی اس نیز بکار رفته که موقعیت انجام پروژه خط کشی نیز در مموری کارت ذخیره می شود ./ ز2