مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 30 هزار واحد مسکن روستایی استان اردبیل همچنان نیاز به مقاوم‌سازی دارد که در تلاش هستیم این واحدها را بادوام کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / احمد حاج‌علیزاده در جلسه بررسی مشکلات واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل افزود: براساس سرشماری سال 90 حدود 99 هزار و 740 واحد مسکن روستایی در استان اردبیل وجود دارد که 83 هزار واحد آن بی‌دوام و کم‌دوام بوده که ما در سال‌های اخیر توانسته‌ایم بیش از 53 هزار واحد از این تعداد را مقاوم‌سازی کرده و یا به مرحله مقاوم‌سازی برسانیم.

وی ادامه داد: هرچند با مشکل پراکندگی روستاها و بی‌رغبتی برخی از روستاییان در مقاوم‌سازی روبرو هستیم، اما از سال 85 تاکنون طرح ویژه مقاوم‌سازی مساکن روستایی اجرایی شده و ما توانسته‌ایم با ترغیب و تشویق روستاییان و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه یارانه‌دار در این امر موفق عمل کنیم و زمینه یک تحول اساسی را در روستاها فراهم آوریم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خاطرنشان کرد: در بسیاری از مناطق روستایی اجرای طرح مقاوم‌سازی سبب شده است تا هم مشارکت مردم بالا رفته و هم زمینه‌ای برای کاهش مهاجرت‌ها فراهم آید تا سکونت واقعی را در مناطق روستایی با اطمینان‌بخشی به سرپناه مناسب شاهد باشیم.

حاج‌علیزاده تصریح کرد: امسال نیز سعی خواهیم کرد، سهمیه مسکن روستایی را که با تأکید وزیر راه و شهرسازی در حد قابل قبولی است به مرحله انعقاد قرارداد برسانیم و 20 هزار واحد از سال‌های قبل را نیز تا پایان دولت دهم به مرحله عملیاتی برسانیم.

وی با یادآوری اینکه در اکثر شهرها وضعیت ما در بخش انعقاد قرارداد حدود 85 تا 90 درصد است، عنوان کرد: از سهمیه 5 هزار و 680 نفری سال 91 تاکنون 4 هزار و 760 سهمیه به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است. .

برچسب ها: اردبیل ، مقاوم ، سازی ، مسکن ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.