رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن گفت : باید نهضت ملی شدن معادن برای استفاده حداکثری ازآنها در کشور ایجاد شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، امیر امینی در دیدار با استاندار خراسان رضوی افزود : رییس جمهور هم بر استفاده حداکثری و عمومی از ظرفیت معادن کشور تاکید دارد و راه افتادن نهضت ملی شدن این صنعت می تواند در تحقق این مهم تاثیر مستقیم داشته باشد.


وی در ادامه توانمندی ها و ظرفیت های خراسان رضوی را در حوزه صنایع معدنی بالا خواند و گفت : برای شناسایی و بهره برداری هر چه بهتر از این ظرفیت در این استان تلاش می کنیم.

وی افزود : بدین منظور باید علاوه بر استفاده از امکانات و منابع دولتی، از منابع و امکانات بخش های خصوصی نیز استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا درآمد حاصل از بهره برداری معادن و ارزش افزوده آن به کمک اقتصاد استان بیاید.

محمد حسین فروزانمهر با اشاره به ظرفیت های بالای معدنی در استان، از خراسان رضوی به عنوان یکی از مهمترین قطب های صنایع معدنی در کشور یاد کرد.

وی گفت : باید از ظرفیت و سرمایه گذاری های بخش غیر دولتی در جهت توسعه صنایع معدنی استفاده شود و با تامین زیر ساخت های مورد نیاز آن در جهت پویایی هرچه بیشتر اقتصاد استان تلاش نماییم.

فروزانمهر از وجود معادن غنی در سنگان خواف به عنوان یک مزیت در منطقه یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه بهره برداری از این معادن با کشور افغانستان مشترک است، می توان با بکارگیری نیروی انسانی و منابع دو کشور، در جهت تامین امنیت پایدار مناطق مرزی نیز بهره برد.

وی با اشاره به ظرفیت های صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی، گفت: با توجه به اینکه درصد مشخصی از درآمد حقوق دولتی به این صندوق تخصیص می یابد، می توان از آن در جهت تامین نقدینگی و سرمایه در گردش سرمایه گذاران بخش معدن، استفاده کرد.

فروزانمهر ضمن اعلام آمادگی برای حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط استان در راستای توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف اکتشاف و بهره برداری از معادن، گفت: از هر امکان و فرصت قانونی برای تامین زیرساخت های صنایع معدنی در استان بهره خواهیم برد./ع

 

برچسب ها: نیازمند ، نهضت ، حداکثری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.