مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از رشد 30 درصدی ورودی مسافران خارجی به استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / یحیی نقی‌زاده در جلسه ستاد تسهیلات سفر با محوریت سفرهای خارجی به اردبیل اظهار داشت: میزان ورودی مسافران خارجی به استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است،به طوری که میزان ورودی از پایانه مرزی بیله‌سوار نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 30 درصدی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که 50 درصد رشد را در اقامت مسافران خارجی در نوروز 92 شاهد بودیم.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای استان به ورودی مسافران خارجی اشاره کرد و یادآور شد: این ورودی حدود 14 هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود 11 هزار و 600 مسافر خارجی بوده، رشد و افزایش قابل قبولی را نشان می‌دهد.

نقی‌زاده با بیان اینکه خروجی از پایانه‌ها به عنوان مسافران ایرانی از مرزها به شدت کاهش یافته است، گفت: 90 درصد خروجی‌ها نسبت به سال‌ گذشته کمتر شده است.

وی علت اقبال کم ایرانیان برای سفرهای خارجی را نوسانات بازار دلار و مباحث اقتصادی اعلام کرد و بیان داشت: به دلیل آنکه هزینه سفر به خارج از کشور به شدت افزایش یافته است ما یک کاهش محسوسی را در سفرهای خارجی شاهد بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: به دلیل آنکه تسهیلات خوبی برای ورودی مسافران خارجی پیش‌بینی کرده‌ایم در مقابل کاهش سفرهای ایرانیان به خارج از کشور یک جهش قابل قبولی را در ورودی گردشگران و مسافران به داخل مرزهای کشورمان شاهد بودیم.

نقی‌زاده ادامه داد: هم در بخش درمان و هم اقامت و هزینه‌های پذیرایی یک وضعیت مطلوبی را شاهد بودیم که همین امر سبب شده تا ورودی مسافران و گردشگران خارجی به شدت افزایش یافته و در مقابل سفرهای خارجی رونق مضاعف‌تری را نسبت به سال‌های گذشته بگیرد.

وی از افزایش 15 تا 20 درصدی ورودی مسافران نوروزی به استان اردبیل از ابتدای تعطیلات خبر داد و تصریح کرد: با پایان یافتن تعطیلات نوروزی به صورت دقیق آمار و ارقام ارائه خواهد شد تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد./ع

برچسب ها: اردبیل ، رشد ، مسافرتهای ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.