رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی معتقد است طبق استاندارد زمان رسیدن اورژانس برای ماموریت جاده ای زیر 15 دقیقه است که ما هم باید برای رسیدن به این استاندارد در کشور تلاش کنیم.

طالبیان، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص بحث استاندارد پایگاه های اورژانس در جاده ها و میانگین فاصله ها گفت: فاصله ها به دو صورت یکی بر حسب هر 40 کیلومتر یک پایگاه و دیگری در جاده ها بر اساس برنامه چهارم توسعه که ماموریت ها باید زیر 15 دقیقه تعریف می شود.

وی با بیان این که هم اکنون در کل جاده های کشور در فاصله 20 تا 30 کیلومتر پایگاه اورژانس وجود دارد خاطر نشان کرد: ماموریت های اورژانس باید زیر 15 دقیقه انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما بر اساس برنامه چهارم توسعه به 85 درصد اندکس ها رسیده ایم و قطعاً نقاط کوری داریم که باید تامین شوند.

امامی رضوی معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه افزود: اگر شما پایگاه اورژانسی را در جاده نمی بینید به این دلیل است که یک منطقه شهری به فاصله 500 متر یا یک کیلومتر از جاده وجود دارد که هم اورژانس جاده و هم منطقه شهری را پوشش می دهد و در جاده های اصلی پوشش دهی بسیار گسترده تر است./ح
برچسب ها: اورژانس ، تصادف ، جاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار