طبق گزارش مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور کل ماموریت های اورژانس در این ایام نسبت به همین زمان مشابه در سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

محمد تقی طالبیان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  متاسفانه در نیمه دوم سفرهای نوروزی کل ماموریت های اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی افزایش چشم گیری داشته است در واقع این آمار نسبت به موارد مشابه سال گذشته در همین فاصله زمانی افزایش داشته است.

وی با بیان این که بیشترین میران تصادف در جاده ها در فاصله زمانی 12 شب تا 6 صبح رخ می دهد افزود: نکته قابل توجه این است که 70 درصد موارد منجر به فوت در تصادفات در سی کیلومتری شهرها اتفاق می افتد یعنی زمانی که فرد به شدت خسته و در نزدیکی مقصد است دچار حادثه می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح امداد نوروزی تا امروز 12 فروردین بیش از 128 هزار ماموریت در کل کشور توسط اورژانس های سراسر کشور صورت گرفته است که این آمار نسبت به سال گذشته تقریباً 20 درصد افزایش داشته است.

طالبیان با تاکید بر این که میزان آمار مراجعه کنندگان به پایگاه امداد و سلامت نوروزی در جاده ها هم بالا بوده اظهار داشت: این افراد بیشتر به دلیل مشکلاتی همچون مشکلات گوارشی، سردرد ،ماشین گرفتگی ، فشار خون و گرفتن داروهای مصرفی شان که فراموش کرده اند همراه خود بیاورند مراجعه می کنند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کشور تصریح کرد: به دلیل 13 فروردین و مراسم سیزده بدر ما انتظار یک پیک در تصادفات و افزایش ماموریت ها را داریم به همین خاطر آمبولانس های ما از پایگاه های امدادی خارج می شوند و در جنگل ها و تفرجگاه ها مستقر می شوند تا در صورت نیاز بتوانند به صورت سریع خدمت رسانی کنند.

طالبیان از مردم خواست که در این چند روز باقی مانده تعطیلات برای حفظ جان خود و دیگران به آهستگی رانندگی کنند و راه را برای عبور آمبولانس باز کنند./ح

 

برچسب ها: اورژانس ، نوروز ، ماموریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار