مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا برای تعیین جایگزین هوگو چاوز به طور رسمی آغاز شده است و نیکولاس مادرو، رئیس جمهوری مکلف و نامزد انتخابات ریاست جمهوری متعهد شده است که به برنامه‌های اصلاحات اجتماعی رئیس جمهوری فقید ادامه دهد.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پرس تي وي ،‌ روز سه‌شنبه، مادرو ضمن بازدید از خانه کودکی چاوز در سابانتا باریناس، در غرب ونزوئلا از طرفداران حزب حاکم خواست تا در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ۱۴ آوریل برگزار شود، به او رای دهند. 
مادرو در میان جمع مردم اظهار داشت: ما در اینجا به خاک خود و جایی که در آن متولد شدیم متعهد هستیم و اجازه نخواهیم داد که مردم خوار و حقیر شوند و ما این آخرین عواقب را نیز پشت سرخواهیم گذاشت تا سوسیالیسم را ایجاد کنیم.
وی در ادامه افزود: ما برای ادای احترام و عرض ارادت به فرمانده خودمان در اینجا هستیم، ولی ما یک سرنوشت برای ما وجود دارد، پیروزی. پیروزی مردم ونزوئلا علیه نیروهای شر و علیه نیروهای تاریکی.
مادرو پس از دیدار از ایالت باریناس، مادرو، همان مسیری را طی خواهد کرد که هوگو چاوز شش ماه پیش در زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری از آن عبور کرد. 
مادرو، ۵۰ ساله در هشتم مارس پس از مرگ چاوز، رهبر سوسیالیسم ونزوئلا به عنوان رئیس جمهوری مکلف تعیین شد. چاوز در پنج مارس پس از دو سال مبارزه سخت با سرطان در روز پنجم مارس درگذشت. 
انریکه کاپریلس، نامزد مورد حمایت مخالفان دولت، فرماندار ایالت مریندا است که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته در ماه اکتبر از چاوز شکست خورد. کاپریلس، مبارزات انتخاباتی خود را در ایالت موناگاس شروع خواهد کرد. 
نظرسنجی‌ها حاکی از این است که مادرو با ۱۴ درصد اختلاف از کاپریلس پیشی گرفته است و پنج کاندیدای دیگر ریاست جمهوری پس از این دو قرار گرفته‌اند. 





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار