یک کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه بانکداری الکترونیکی یکی از نشانه‌های جامعه مجازی آینده است گفت: این نوع بانکداری منافع قابل توجهی برای مشتریان در زمینه‌های سهولت و هزینه تعاملات بانکی به همراه دارد.

دکتر عبدالله عبدی، کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه بانکداری الکترونیکی در کنار منافع  چالش‌های جدی را برای مقامات کشوری در تنظیم و کنترل سیستم های مالی و طراحی و اجرای سیاست های کلان اقتصادی بوجود‌ می آورد به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:بانکداری اینترنتی نیز در حال توسعه است و بانکها به طراحی وب‌ سایت‌هایی پرداخته‌اند که نه تنها مشتریان می‌توانند به تعاملات حساب های خود نرخ سود و ارز‌ها دسترسی یابند بلکه قادرند به تعاملات بانکی بپردازند.

وی تصریح کرد: برخی بانکداری الکترونیکی را به عنوان فرصتی برای کشورهایی با سیستم‌های مالی توسعه نیافته در ورود به مرحله توسعه‌یافتگی می‌دانند.

وی افزود: مشتریان در چنین کشورهایی می توانند با سهولت بیشتری از طریق بانک ها در خارج از کشور و از طریق سیستم های ارتباطات بی‌سیم به خدمات بانکی دسترسی یابند.

 دکتر عبدی خاطر نشان کرد: بانکها نوانسته‌اند علاوه بر ارائه خدمات بانکی به صورت به هنگام از رشد تجارت الکترونیکی نیز به نحوی پشتیبانی کنند به صورتی که خرید های اینترنتی، پرداخت صورت حساب‌ها و یا خرید سهام امروزه از ضروریات یک بانکداری مدرن است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.