چندين راه براي فرار از افسردگي زنان

اگر زني روياي زن همه چيز را به واقعيت تبديل كند، زن خانه همسر خوب و مادر مهربان به نظر مي‌رسد و هيچ دليلي براي ناراحتي و درد باقي نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ اگر زني از درد و ناراحتي شكايت كند با اين جواب روبه رو خواهد شد كه چرا ناراحتي؟
تو كه مشكلي نداري؟ تو كه همه چيز داري؟ شوهر به اين خوبي، بچه هاي به اين خوبي، زندگي خوب و راحت، پس جايي براي ناراحتي وجود ندارد!
اين جواب كليشه اي سوهاني بر روح زنان افسرده است چون هيچ كس درد آنها را نمي‌فهمند و با كسي نمي‌توانند در مورد افسردگي شان صحبت كنند.
با در نظر گرفتن موراد ذكر شده كه در ابتلاي افراد به افسردگي نقش مهمي دارند مي‌توان بهترين راه مبارزه با افسردگي توجه به خود است چشم پوشي از خواسته هاي ديگران، عذرخواهي براي عدم كارهاي بقيه و كارهاي تعريف شده زنانه و وقت گذاشتن براي سلامتي و بهبوديشان از اين موارد است اما در اين مسير مشكلات ديگر مثل كمبود زمان، آزادي، پول و امنيت هم مانع بهبودي آنها مي‌شود.
در زير روش‌هايي براي مقابله با افسردگي آمده است، شايد كه زمان با توجه به موارد موثر در افسردگي و انجام امور زير تا حد ممكن از ابتلا به افسردگي در امان باشند.
- براي خود اهداف قابل دسترس تعيين كنيد.
- تنها به ميزان معقول و در حد توان خود مسئوليت به عهده بگيرند.
- مديريت زمان و اولويت بندي را فراموش نكنيد.
- مدتي از وقت خود را با ديگران و يك دوست صميمي سپري كنيد سعي كنيد فردي را در زندگي بيابيد كه بتوانيد به وي اعتماد كنيد و با وي در دل كنيد.
- به سرگرمي هايي كه علاقه داريد بپردازيد.
- ورزش كنيد و فعاليت بدني منظم داشته باشيد.
- تا برطرف شدن آثار افسردگي تصميمات مهم و حياتي خود را به تعويق اندازيد.
- به خاطر داشته باشيد كه بهبود افسردگي زمانبر و تدريجي است انتظار معجزه نداشته باشيد.
- به دوستان و خانواده خود اجازه دهيد در مسير بهبودي به شما كمك كنند.
- افكار مثبت را جايگزين افكار منفي كنيد.
- به خاطر داشته باشيد كه زندگي به طور ذا تي مبهم و نامشخص بوده و در بسياري از شرايط تنها پاسخ واحد، مشكل گشا نخواهد بود.
- خوشبختي و نيل به شادي در زندگي هدف نامعقولي نيست اما شما بايد ابتدا مفهوم خوشبختي را براي خود معنا كرده و پس با برنامه ريزي و ايجاد سلسله مراتب و پيروزي از آنها به خوشبختي مطلوب خود دست يابيد.
- ميان احساسات دروني خود واقعيت هاي عيني تفاوت قائل شويد.
- اعتماد به نفس خود را افزايش دهيد.
- به خاطر داشته باشيد هيچ فرد ديگري جز خود شما مسئول شادي شما نيست./
برچسب ها: زنی ، رویای ، راه ، چیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار