ملک زاده گفت: بازديدهاي ميداني بازرسان محسوس و نامحسوس و بررسي شاخص ها نشان مي دهد تعامل دستگاه‌ها در خدمات رساني به مسافران نوروزي تحسين برانگيز است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری «محمد شريف ملک زاده» شب گذشته در جلسه ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي هرمزگان افزود: پيش از فرا رسيدن سال جديد مقام معظم رهبري در ديدار با اعضاي ستاد مرکزي سفرهاي کشور بر ايجاد فضاي شادي و نشاط مردم تاکيد کردند؛ به همين منظور و براي لبيک به فرمايشات مقام معظم رهبري، دولت و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در سراسر کشور اقدام به برپايي جشنواره ملي صداي بهار کرد.
اين عضو هيات دولت با بيان اين که ستاد تسهيلات سفرهاي استان هرمزگان نقاط قوت بسياري دارد، افزود: از جمله ابتکاراتي که در اين ستاد صورت گرفته است ايجاد ستاد تسهيلات سفرهاي کشور در ورودي شهرها است.
وي با اشاره به نظارت مستمر بر عملکرد ستاد تسهيلات سفرهاي کشور بيان کرد: اعزام ناظران محسوس و نامحسوس به اقصي نقاط استان هرمزگان نشان داد که اين اقدامات افزايش رضايتمندي مسافران را با خود به همراه داشته است.
دکتر ملک زاده استان هرمزگان را يکي از مقاصد مهم گردشگري نوروزي در کشور خواند و خاطرنشان کرد: فعاليت استان هرمزگان در نوروز بسيار قوي است چرا که انسجام ميان دستگاه ها بالا است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور افزود: شهر بندرعباس با جمعيت حدود 500 هزار نفر از ابتداي تعطيلات تا کنون مسافران نوروزي را به شايستگي ميزباني کرده است که اين مهم نشان از توان مديريتي استان و برنامه ريزي عملياتي و انسجام بسيار خوب تمامي دستگاه هاي اجرايي بوده و اين مقايسه‌ها بايد رسانه اي شود تا همه با اين تفاوت ها آشنا شوند.
معاون رئيس جمهوري خاطرنشان کرد: رشد 30 درصدي فروش صنايع دستي و افزايش 80درصدي بازديد از جشنواره ها ، غرفه ها و برنامه هاي پيش بيني شده از ديگر ويژگي هاي پذيرايي از مسافران نوروزي هرمزگان در تعطيلات امسال بوده است.
به گفته دکتر ملک زاده، ميزان رضايتمندي مسافران نوروزي هرمزگان در مقايسه با سال هاي گذشته افزايش بسيار چشمگيري داشته که اين موضوع مورد توجه مقامات ارشد کشور نيز قرار گرفته است.
معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان ميراث فرهنگي همچنين از بازديد بیش از 20 ميليون نفر از جشنواره ملي صداي بهار و نمايشگاه‌هاي جانبي آن تا 10 فروردين ماه خبر داد.

* افزايش 48 درصدي ورود مسافران نوروزي به استان هرمزگان
استاندار هرمزگان نیز در جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي استان از افزايش 48 درصدي ورود مسافران نوروزي به اين استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
«ابراهيم عزيزي» راه اندازي حمل و نقل دريايي، اتوبوس دريايي ويژه براي مسافران و اتوبوس ويژه اورژانس را از جمله امکانات استان هرمزگان براي مسافران دانست و اظهار داشت: ايجاد امنيت براي مسافران از اهميت ويژه اي برخوردار است بر همين اساس پيشرفته ترين وسايل دريايي براي امداد و نجات دريايي اختصاص يافته است.
وي افزود: براي اسکان مسافران نوروزي در استان هرمزگان از تمام ظرفيت هاي موجود در شهرها به خصوص بوستان ها استفاده شده است؛ به طوري که هر شب 480 هزار نفر در بوستان ها اسکان داده شدند.
استاندار هرمزگان ادامه داد: خدماتي نظير ارائه اينترنت در بوستان ها، راه اندازي سامانه اطلاع رساني ستاد تسهيلات سفر، راديو مسافر، ارائه خدمات نانوايي سيار، اورژانس، برپايي نمايشگاه هاي فرهنگي و خدمات متعدد ديگري به مسافران نوروزي ارائه شد.
وي تمام خدمات ستاد تسهيلات سفر اعم از حمل و نقل دريايي، حمل و نقل زميني و ... را 24 ساعته خواند و گفت: هدف ما اين بود که در تمام ساعات شبانه روز از ظرفيت هاي موجود بهره برداري لازم و شايسته صورت گيرد.
عزيزي خاطرنشان کرد: در ايام تعطيلات نوروز 92، تعداد لنديگراف هاي استان با 10 درصد افزايش به 43 فروند و تعداد شناوري هاي دريايي با افزايش 25 درصدي به 175 فروند رسيده است.
استاندار هرمزگان تصريح کرد: خدمات رساني به مسافران تا آخرين روزهاي تعطيلات نوروزي با همکاري و انسجام دستگاه ها و اعضاي ستاد تسهيلات سفر استان ادامه مي يابد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار