معاون رییس جمهور از راه اندازي مركز دائمي اطلاع رساني زيارت مشهد مقدس در آينده نزديك خبر داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد شریف ملك زاده در جلسه شوراي هماهنگي ستاد دائمي تسهيلات زائران خراسان رضوي ضمن مطلوب توصيف نمودن خدمات ارائه شده از سوي دستگاه هاي خدمت رسان در مشهد مقدس، آن را حاصل تلاش، وحدت، همدلی و همکاری مجموعه مدیریتی در استان دانست.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با بیان اینکه خراسان رضوی در زمینه خدمت رسانی به زائران و برنامه ریزی برای تامین رفاه و آسایش آنان جز استان های برتر کشور به شمار می رود، بر لزوم تلاش در جهت ارتقاي ميزان رضايتمندي زائران و مسافران با توجه به تردد تعداد قابل توجه مشتاقان زیارت بارگاه ملكوتي امام رضا(ع)، تاکید کرد.

وي خدمت در استاني كه منتسب به حضرت ثامن الحجج(ع) است را توفيقي براي مسوولان دستگاه هاي اجرايي در خراسان رضوي دانست و گفت: باید از اين فرصت در جهت ارائه خدمت مطلوب تر به زائران و مجاوران استفاده نمود.

معاون رييس جمهور با بيان اينكه هدف اصلي از سفر زائران به مشهد مقدس زيارت حرم مطهر رضوي است، گفت: باید علاوه بر تامين زيرساخت هاي مورد نياز زيارت و برنامه ريزي براي استفاده بهتر از فرصت معنوي حضور در اين شهر براي زائران، به ساير ظرفيت هاي تاريخي و فرهنگي استان نيز توجه شود.

وي خواستار استفاده بهینه از ظرفيت آستان قدس رضوي در جهت ارائه خدمت بهتر به زائران و مجاوران گرديد و گفت: به منظور نهادينه شدن فرهنگ رضوي در بين مردم بايد از تمامي توانمندي های موجود در استان بهره برداری لازم صورت پذیرد.

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور افزود: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود تا زائران همزمان با ورود به خراسان رضوي و مشهد مقدس شاهد فضايي متناسب با حريم قدس رضوي و پايتخت معنوي ايران اسلامی باشند.

ملك زاده تصريح كرد: فضاسازي و ساماندهي مبلمان شهري در مشهد مقدس بايد در راستاي تعميق و گسترش فرهنگ رضوي باشد و تمامي اقدامات و تلاش ها به حفظ این فضا و ایجاد معنويت بیشتر منجر شود.

معاون رييس جمهور در ادامه، تمامي عزت و سرافرازي نظام اسلامي را مرهون رشادت و از خود گذشتگی شهدا دانست و بر لزوم زنده نگه داشتن ياد و نام شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي تاکید کرد و از خدمات شهرداری مشهد در جهت مزین نمودن شهر به تمثال مبارک شهدا تقدیرکرد.

وي با اشاره به نقش و جايگاه اطلاع رساني در فرهنگ سازي و آگاهي بخشی جامعه، از راه اندازي مركز اطلاع رساني زيارت در آينده نزديك خبر داد و گفت: اين مركز با هدف اطلاع رساني از خدمات تمامي دستگاه هاي اجرايي به زائران و در راستای تسهیل امور آنان، راه اندازي خواهد شد.

ملك زاده با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص تامين امنيت سفر مسافران نوروزي و تلاش در جهت ايجاد شور و نشاط در مردم، خاطرنشان كرد: در راستاي تحقق فرمايشات معظم له، اقدامات موثري صورت گرفته كه از جمله آن ها مي توان به حضور چشم گير پليس راه در محورهاي مواصلاتی كشور و همچنين برگزاري جشنواره ملي صداي بهار در تمامي اماكن تاريخي و فرهنگي اشاره كرد.

در این جلسه، محمد حسین فروزان مهر استاندار خراسان رضوی نیز با بیان این که معاونت های 12 گانه ذیل ستاد دائمی تسهیلات زائران در استان به صورت شبانه روزی فعال است، گفت: با بسیج تمامی امکانات و بهره گیری از ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی، برای استقبال از ميليون ها زائر و مسافر، تلاش های قابل توجهی صورت گرفته است.

وی افزود: برنامه ريزي هاي لازم در جهت ساماندهي امور زائران در بخش هاي ايمني، تردد، اقامت، اسكان، بهداشت و مسايل فرهنگي، انجام شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به افزايش های 30 درصدي در ناوگان حمل و نقل عمومي برون شهري، 20 درصدي ظرفيت حمل و نقل ريلي و 10درصدی ظرفیت حمل و نقل هوايي در مقايسه با سال گذشته، اظهار کرد: علاوه بر آماده سازي حدود 19 هزار و 500 واحد اقامتي با ظرفيت پذيرش 47 هزار نفردر شبانه روز، چندين كمپ اسكان زائر براي آن دسته از افرادي كه تمايل به اقامت در اين گونه مراكز را دارند نیز فراهم می باشد.

فروزان مهر با بيان اينكه مراكز بهداشت استان به طور كامل و شبانه روزي آماده خدمت رساني به زائران و مجاوران هستند، افزود: به منظور ارتقاي سطح ايمني تردد در محورهاي استان، پليس راه با به كارگيري و بسيج 200 اكيپ نظارتي،400 نفر از عوامل نیروی انتظامی و یکهزار و 700 نفر از مرکز علوم انتظامی و آموزش پلیس، به طور ویژه برتردد خودروها نظارت مي كنند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش هاي صورت گرفته رتبه نخست كشور در زمينه كاهش تصادفات جاده اي منجر به فوت، مربوط به خراسان رضوي است كه براي حفظ اين جايگاه برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته است.

استاندار خراسان رضوی گفت: 80 کارشناس به عنوان نماینده ویژه استاندار در سطح شهرستان های استان بر عملکرد دستگاه های اجرایی و خدمت رسان نظارت و گزارش آن را به صورت روزانه ارائه می کنند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه معاونت های ستاد دائمی تسهیلات زائران خراسان رضوی گزارشی از آخرین اقدامات خود در خصوص خدمت رسانی به زائران ارائه نمودند.

گفتنی ست معاون ریس جمهور، استاندار خراسان رضوی، معاونان هماهنگی امور زائران و هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، برخی دیگر از مدیران مرتبط و تعدادی از مدیران حوزه شهری از المان های نصب شده سطح شهر مشهد، چندین کمپ اسکان زائر و همچنین ستاد دائمی تسهیلات زائران استان، بازدید و ضمن گفتگوی حضوری با زائران و مسافران از روند خدمت رسانی به آن ها مطلع گردیدند.


برچسب ها: معاون ، رییس ، جمهور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.