يک مخترع ايراني با استفاده از اتصالات پليمري موفق به ساخت ديوار چيني بدون استفاده از ملات شد.

علي امين پناه در خصوص اين اختراع به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گقت: در اين سيستم با حذف ملات ماسه و سيمان از ديوار چيني که خود باعث متحمل شدن هزينه هاي بالاي مالي، زماني و حتي جاني(هنگام بروز زلزله) مي شد. پروفيل هايي از مواد پليمري که داراي خصوصيات انعطاف بالا عايق رطوبتي،حرارتي و صوتي هستند جايگزين مي گرددو همچنين با طراحي مبتکرانه در اتصال رديف هاي ديوار ويژگي ها و برتري هايي نسبت به ساير روشها دارد.

وي در ادامه گفت: با توجه به حذف ملات جهت چسبندگي بين رج هاي ديوار چه در بلوک هاي سفالي،بتني سيپورسکي و... که در هنگام زلزله نيرويي در جهات مختلف مخصوصا به صورت افقي به ساختمان وارد مي نمايد اين طرح در برابر زلزله بسيار مقاوم بوده و انعطاف بالايي از خود نشان مي دهد.
 
امين پناه در خصوص موارد مصرف اين اختراع گفت: انبوه سازي و بلند مرتبه سازي، ساختمان هاي تجاري،اداري، مسکوني، بيمارستانها،درمانگاه ها و لابراتورها، هتلها، سينماها،موزه ها،فرودگاه ها، متروها، مدارس و دانشگاه ها از جمله مکان هايي هستند که مي توانند از اين طرح استفاده کنند.

شايان ذکر است که اين طرح با شماره 73815 به ثبت رسيده است./ح      

برچسب ها: دیوار ، زلزله ، پلیمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا بهلولی
۱۴:۵۰ ۰۹ دی ۱۳۹۶
عرض سلام ادب و احترام. درباره این مطلب میخواستم اطلاعات بیشتری کسب کنم. شما از آقای علی امین پناه شماره تماس دارید؟یا ایمیلی که بشه با ایشون ارتباط برقرار کرد؟ با تشکر از شما.
آخرین اخبار