دبير فدارسيون كاراته گفت: بانوان كاراته كاي ايران در رقابت هاي آسيايي و كاراته وان ظرفيت و پتانسيل خود را به رخ همه كشيدند.

محسن آشور ي دبير فدارسيون كاراته در ضمن اشاره به موفقيت خوب بانوان در طول سال 91 به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: بانوان كاراته كا در مسابقات آسيايي ازبكستان كه در تيرماه سال 91 برگزارشد، ظرفيت خود را به همگان كشيدند.

5 بانوي كاراته كا در رقابت هاي كوميته شركت كردند كه 4 نفرشان موفق به كسب مدال شدند. 2نفر به مدال طلا دست يافتند و 2نفر هم مدال نقره مسابقات را از آن خود كردند و يك برنز هم در كوميته تيمي سهم ايران شد. اين بهترين نتيجه براي تيم اعزامي كشور ما بود. در قسمت كاتاي انفرادي و تيمي نايب قهرمان مسابقات شديم و همچنين در مسابقات كاراته وان اندونزي و تركيه نيز خوش درخشيدند كه اين اتفاق بيانگر آن است كه بانوان كاراته كاي ما ظرفيت و پتانسيل بسيار خوبي دارند.

وي در ادامه به مجوز كسب حجاب در طول سه سال اخير اشاره كرد و گفت: حدود 3 سال است كه بانوان مجوز حضور در رقابت هاي آسيايي با ذحجاب اسلامي را دارند كه با توجه به اين زمان و نتايج خوب بدست آمده اميد آن داريم كه در رقابت هاي آتي بانوان كاراته كا قطب اصلي كاراته دنيل شوند، كما اينكه با درخشش خوب بانوان جايگاه مناسبي در رنكينگ جهاني بدست آوردند، اگر زير ساخت و شرايط خوب باشد قطعا نتايج بسيارخوبي را بدست مي آورند.

آشوري همچنين در ادامه خاطر نشان كرد: از آنجايي كه براساس تلاش هاي مسئولان قبلي و كنوني فدراسيون توانستيم موافقت فدراسيون جهاني را براي حضور بانوان با حجاب اسلامي در مسابقات بدست آوريم، آبان ماه سال 92 اولين حضور بانوان رده سني نوجوانان، جوانان را در اسپانيا در رقابت هاي جهاني را شاهد خواهيم بود، كه اميدواريم جوانان ما زا حيثيت فني بانوان ايران دفاع كنند.

وي در خصوص برنامه هاي آينده فدراسيون در بخش بانوان گفت: در خرداد ماه سال 92 بانوان براي نخستين بار در رقابت هاي كشورهاي اسلامي اندونزي شركت مي كنند كه ما روي ظرفيت بانوان و پتانسيل آْنها در اين پيكارها حساب كرده ايم، و به مسئولان وزارت ورزش وعده مدال طلا را داده ايم كه اميدوارم بانوان هم به اين وعده داده شده ما جامعه عمل بپوشانند./با

برچسب ها: کاراته ، ایران ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار