معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: از آغاز طرح نوروزی از 24 اسفند ماه تا 9 فروردین 98 میلیون نفر جابجایی در کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / شهریار افندی‌زاده در حاشیه سفر به مشگین‌شهر افزود: از این میزان 42 میلیون نفر جابجایی مربوط به حمل و نقل عمومی بوده است.

وی یادآور شد: 1.5 میلیون جابجایی از طریق سیستم ریلی، 3 میلیون و 200 هزار توسط بخش دریایی و 600 هزار سفر نیز از طریق حمل و نقل هوایی صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از این تعداد 38 میلیون سفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای اعم از اتوبوس، مینی‌بوس و سواری‌های بین شهری انجام شده است.

افندی‌زاده گفت: تردد‌ها نشان می‌دهد از 4 فروردین تا 9 فروردین هر روز به تعداد سفرها افزوده شده به طوری که اوج سفر و تردد 9 فروردین با جابجایی 9 میلیون و 600 هزار تردد در جاده‌ای کشور به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: بیشترین تردد در جاده‌های مازندران، البرز، گیلان، فارس و قم اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در بخش حمل و نقل بین‌المللی نیز 600 هزار نفر مسافر از مرزهای کشورمان تردد کرده که 60 درصد آن ایرانی و 40 درصد خارجی بوده‌اند.

افندی‌زده گفت: در بخش حمل و نقل هوایی و بین‌المللی حدود 90 هزار نفر جابجا شده‌اند که رشد 9 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل تحقق یافته است.

وی از کاهش 7 درصدی تصادفات جاده‌ای در کشور از ابتدای سفرها خبر داد و گفت: اغلب تصادفات بر اثر واژگونی و انحراف به چپ رخ داده که 56 درصد تصادفات را شامل می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ادامه داد: در بخش واژگونی خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان علت اصلی بوده که ما توصیه می‌کنیم مسافران و رانندگان در مجتمع‌های بین راهی توقف کرده و استراحتی داشته باشند.

افندی‌زاده ابراز داشت: وزارت راه و شهرسازی و نیروهای پر تلاش راهداری با تمام نیروها و امکانات در ترمینا‌ل‌ها ، فرودگاه‌ها و سیستم ریلی آماده ارائه خدمات تا پایان تعطیلات به هموطنان هستند./ع

برچسب ها: وزیر ، مسافر ، تردد ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.