براساس مصوبه هيئت مديره بورس کالاي ايران مشتريان قراردادهاي آتي سکه طلا مي بايست قبل از تقاضاي اخذ کد به منظور آشنايي با بازار آتي، ضوابط حاکم بر آن، مخاطرات و ريسک هاي ناشي از آن در دوره اي که به تصويب کميته راهبردي آموزش سازمان بورس و اوراق بهادار رسيده شرکت نمايند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، "آرش مرشد سلوک" مدير بورس کالاي کارگزاري تأمين سرمايه نوين گفت: قراردادهاي آتي يکي از دستاوردهاي قانون جديد توسعه ابزارهاي نوين مالي و قانون بازار سرمايه است که فعاليت خود را از چند سال پيش آغاز کرد.
وي گفت : اين بازار نوپا در شروع فعاليت خود 2 بار تا مرز تعطيلي پيش رفت و يکي از دلايل اصلي اين موضوع عدم آگاهي کامل فعالان اين بازار از قراردادها و قوانين مربوطه بود. به همين دليل هيئت مديره بورس کالاي ايران از مهر ماه امسال صدور کد جديد براي متقاضيان را متوقف کرده و اجازه فعاليت کدهاي غير فعال را نيز لغو کرد
مرشد سلوک اظهار داشت: پس از برنامه‌ريزي مناسب براي ادامه صدور کد اخيرا طي مصوبه‌اي در بورس کالا اعلام شد کليه کساني که متقاصي کد معاملاتي قراردادهاي آتي هستند ميبايست در دوره‌ي 8 ساعته‌اي که براي آنها ترتيب داده شده شرکت کنند.
وي تصريح کرد: گواهينامه پايان اين دوره از مدارک مورد نياز جهت صدور کد مي باشد
به گفته‌ي وي کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، با اخذ مجوزهاي قانوني از کميته راهبردي آموزش، اقدام به برگزاري دوره هاي مذکور نموده است.
مدير بورس کالاي کارگزاري تامين سرمايه نوين در خصوص نقش اين کارگزاري در برگزاري اين دوره‌ها گفت: کارگزاري تامين سرمايه نوين با هدف ارتقاء دانش سرمايه گذاري و براي سرمايه گذاران، هزينه‌هاي آموزش متقاضيان اخذ کد را متقبل شده و کليه کساني که از طريق اين کارگزاري به کانون کارگزاران بورس معرفي شوند ميتوانند به رايگان از اين دوره استفاده کنند
به گفته‌ي وي علاقه مندان مي توانند با تماس با دفتر بورس کالاي کارگزاري «تأمين سرمايه نوين» اقدام به ثبت نام جهت حضور در کلاسهاي کانون به صورت رايگان نمايند.
گفتني است، هزينه ثبت نام در اين دوره ها 55 هزار تومان براي هر نفر در نظر گرفته شده و کلاسهاي مذکور از هفته آينده آغاز خواهدشد. با توجه به تقاضاي بسياري که تاکنون ثبت گرديده احتمال دارد برخي از متقاضيان در سال آينده امکان حضور در کلاس ها را داشته باشند./س
برچسب ها: بورس ، سکه ، طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار