نانو فیلم کاربردهای متعدد دارد یکی از این کاربردها استفاده از آن در صنایع غذایی است که از بروز بیماری و تولید بوی نامطبوع غذاها جلوگیری می کند.

مهدی شبانکارد، مخترع در خصوص این اختراع به خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: این اختراع  در زمینه تولید نانو نان وون ضد قارچ، میکروب و باکتری، ضد بوهای نامطبوع یا همان مسنوج نبافته آنتی باکتریان و ضد بود توسط نانو فناوری، در جهت بالا بردن سطح ایمنی و بهداشت، جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر دار و مقابله با عوامل میکروارگانیم های بیماری زا از یک سو افزایش مقاومت کارایی نان وون ها از سوی دیگر می باشد.

وی افزود: توانایی علمی و فناورانه در طرح تولید محصولات نانو پلیمری از یک سو و کشش بازار نیاز از سوی دیگر سبب طراحی و تولید  این محصول شد.

شبانکاره تصریح کرد:مراحل تولید این محصول شامل تولید مستریچ نانو با خواص مورد نظر، تولید الیاف از مستریچ بواسطه فراینده ترموباندیگ و سپس تولید نان وون نهایی همچنین تولید مستقیم نان وون از مستریچ به واسطه فرآیند اسپان باند و دیگر روشهای مستقیم و غیر مستقیم می باشد.

این مخترع گفت: آنتی باکتریال، ضد بوهای نامطبوع مقاوم در برابر پارکی، کشش، فشار، سایش ، ضربه و... قابلیت تولید توسط فرایندهای اکستروژن، سوزنی، اسپاند بانو، ترمو باند و... قابلیت تولید بر پایه های پلی پروپیلین، پلی استر، پلی اتیلن و... از جمله مزایای این محصول است.

شبانکاره در خصوص کاربرد این محصول افزود: پوشاک، محصولات خواب، بهداشت فردی، مراکز درمانی، پوشک بچه، محصولات خواب، اتاق های عمل، ماسک، البسه یکبار مصرف، صنایع خودرو سازی، فیتراسیون، جدا کننده باتری، پوشش کابل، صنایع هوا فضا، عایق کاری ها، صنایع چرم مصنوعی و... از جمله عرصه های کاربرد این محصول است./س
برچسب ها: غذا ، بسته ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار