معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، از ضریب اشغال 110 درصدی واحدهای اقامتی خصوصی و استیجاری نسبت به نوروز سال قبل این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حیدر صادقی گفت: اعطای مجوز خانه های استیجاری در روستاهای هدف گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، در سال 1391 در مقایسه با سال قبل آن، 40 درصد رشد داشته است.

وی افزود: 76 درصد واحد اقامتی خصوصی و استیجاری استان چهارمحال و بختیاری، در روستاهای حاشیه رودخانه زاینده رود و 24 درصد آن در شهركرد مركز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

صادقی اظهار داشت: ارتباط مستقیم و بدون واسطه گردشگران با جامعه روستایی، افزایش درآمد روستاییان از مزیت های گردشگری، ارائه خدمات مطلوب از سوی جامعه روستایی به گردشگران و آشنایی بیشتر گردشگران با سوغات محلی استان، از مهم ترین مزیت های خانه های استیجاری در این مناطق است.

معاون گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اماكن اقامتی خصوصی و استیجاری از سال 89 در استان چهارمحال و بختیاری، فعالیت خود را آغاز كرده است و در حال حاضر واحدهای مذكور ظرفیت اقامت 200 گردشگر را دارد.

وی گفت: اماكن اقامتی خصوصی و استیجاری، به عنوان یكی از مراكز خود پذیرایی در راستای تأمین رفاه مسافران و بهبود خدمات، افزایش نظارت و كنترل خدمات ارائه شده به گردشگران سازماندهی شده است.

صادقی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح فراهم كردن شرایط تأمین امنیت مسافران، تامین مراكز اقامتی بر اساس علاقه مسافران با تنوع فرهنگی، اقتصادی و اقلیمی گردشگران و كنترل و نظارت بر اسكان گردشگران ورودی به استان چهار محال و بختیاری است. /س

برچسب ها: خانه ، استیجاری ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.