رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری گفت: فرش‌های استان برای عرضه در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دموتکس به چین ارسال شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علیرضا شیخی اظهار داشت:  فرش‌های ابریشمی و تابلو فرش‌های استان از جمله آثاری است که به همراه فرش‌های 13 شرکت ایرانی به نمایشگاه شانگهای چین ارسال شده است.

وی افزود: ‌در این نمایشگاه سه روزه، 13 شرکت ایرانی با هماهنگی بخش بازرگانی سفارت ایران در چین و مرکز ملی فرش شرکت کرده‌اند.

شیخی با بیان اینکه فرش دستباف چهارمحال و بختیاری از زیباترین فرش‌های کشور به شمار می‏رود، تصریح کرد: فرش استان به ویژه دو نوع بافت نقش بختیاری و چالشتری با گل‌های ترنج، لچکی، سرو کاج، گل مینا و با قاب‌های ترکیبی و خشتی‌های چهار ضلعی، یکی از زیباترین فرش‌های کشور است.

رئیس اداره فرش چهارمحال و بختیاری، مهم‌ترین ویژگی فرش‌های این استان را رنگرزی سنتی برشمرد و گفت:‌ فرش‌های دستباف تولیدی این استان در سال‌های گذشته نیز در نمایشگاه دموتکس آلمان برای نخستین بار جایزه اصالت رنگ فرش جهان را کسب کرد.

شیخی ادامه داد:‌ فرش دستباف این استان، به دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی و گیاهی، دارای رنگ ثابت و اصیل است، به همین دلیل مورد توجه کارشناسان فرش دنیا در نمایشگاه دموتکس قرار گرفت.

وی از صادرات فرش این استان به کشورهای مختلف جهان خبر داد و ابراز داشت: فرش تولیدی در استان چهارمحال و بختیاری در استان های مختلف کشور و در کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، آمریکا و کانادا طرفداران فراوانی دارد.

این مسئول افزود: در حال حاضر سالانه به طور متوسط یک صد هزار متر مربع فرش دستباف توسط 90 هزار بافنده در این استان تولید می‌شود و بیش از 85 درصد از فرش تولید شده در این استان، به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود.

شیخی متذکر شد:‌ هم اکنون قالیبافان این استان بر 45 هزار دار قالی در سبک‌های یلمه، گبه ریزباف، بختیاری و چالشتری فرش می‌بافند که براساس برخی از نظریات محققان، طرح فرش سرو و کاج استان چهارمحال و بختیاری به عنوان اصیل‌ترین طرح آریایی مطرح است.
برچسب ها: شهرکرد ، چین ، فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.