حمام حاج آقا تراب که به حمام دوقلو معروف است يکي از اماکن تاريخي نهاوند است که موزه مردم شناسي در آن قرار گرفته و همه ساله پذيراي گردشگران زيادي قرار مي گيرد.

به گزارش باشگاه خبرنگارن  همدان؛ اين حمام که داراي دو قسمت مردانه و زنانه می باشد مربوط به دوران قاجار است که به سبک صفويه بنا شده و داراي سه قسمت سردينه ، گرمخانه وميان درميان در و همچنين نقوش اسليمي آهک بري شده با ملات ساروج است که در آن نقوش رستم و سهراب با کاشي هفت رنگ ترسيم شده است.
يکي از جذابيتهاي ديدني اين حمام سيستم گرمايشي آن است که اين سيستم به طور کامل از طريق شيشه کاري در معرض ديد بازديد کنندگان قرار گرفته است.
با توجه به اينکه در اين حمام موزه مردم شناسي و سبک زندگي و آداب و رسوم سنتي مردم نهاوند به نمايش در آمده لذا مورد توجه مسافران و گردشگران قرار گرفته است .
از ديگر مراکز تاريخي نهاوند که در ايام نوروز مورد استقبال قرار گرفته موزه مشاهير و نمايشگاه صنايع دستي واقع در منزل شهيد آيت اله قدوسي است که به طور روزانه صدهها نفر از آن بازديد مي کنند .
بر اساس آمارهاي موجود امسال بازديد از موزه هاي شهرستان و حمام حاج آقا تراب از افزايش خوبي برخورداربوده است و انتظار مي رود تا پايان تعطيلات اين روند همچنان ادامه داشته باشد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.