پیونگ یانگ در واکنش به تحریم های جدید سازمان ملل متحد ، موج بی سابقه ای از تهدید نظامی علیه سئول و واشنگتن به راه انداخته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران  پیونگ یانگ در واکنش به تحریم های جدید سازمان ملل متحد ، موج بی سابقه ای از تهدید نظامی علیه سئول و واشنگتن به راه انداخته است.

شبکه فرانس بیست و چهار با اعلام این مطلب افزود : با تشدید تنش در شبه جزیره کره، روسیه نیز پس از چین (دو کره و آمریکا را) به خویشتن داری دعوت کرد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد، ممکن است اوضاع از کنترل خارج شود.

این شبکه ادامه داد: دیکتاتور (رهبر کره شمالی) تهدید علیه آمریکا و کره جنوبی را تشدید کرده است. کره شمالی آماده نبرد شده است. پیونگ یانگ اکنون در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

مون کیونگ دوک از مقامات حزب حاکم کره شمالی گفت، ما قصد داریم با عملیات نظامی عزم ارتش و مردم کره شمالی را در دفاع از حاکمیت کشور را به نمایش بگذاریم. گزارشگر ادامه داد: کیم جونگ ایل فرمان آماده سازی موشک ها با هدف حمله به آمریکا و پایگاه های آمریکایی در کره جنوبی و منطقه پاسیفیک را صادر کرده است.

این تصمیم، واکنشی بود به پرواز تمرینی هواپیمای بمب افکن آمریکایی در کره جنوبی. آمریکایی ها تهدید کره شمالی را جدی گرفته اند.  چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در سخنانی از منافع و تعهدات آمریکا در زمینه امنیتی در جهان و همچنین از ضرورت دفاع از این منافع سخن به میان آورد و تاکید کرد، ما اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را بسیار جدی می گیریم و به آن پاسخ خواهیم داد.

از ابتدای ماه جاری و تحریم های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل سومین آزمایش هسته ای این کشور، پیونگ یانگ صدور بیانیه های جنگ طلبانه خود را افزایش داده است. پیونگ یانگ در این بیانیه ها، سئول و واشنگتن را به حملات استراتژیک و یک جنگ تمام عیار تهدید کرده است.
برچسب ها: تهدید ، نظامی ، پیونگ یانگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار