نمایندگان ایالت کلورادوی امریکا، قانون کشتار اسب برای مصرف کشورهای خارجی را تصویب کردند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نمایندگان مجلس ایالتی کلورادو در امریکا، قانونی را به تصویب رساندند که بر اساس آن، کشتار اسب در این ایالت برای مصرف انسان ها در سایر کشورها مجاز شمرده می شود.

این مصوبه با رای 32 در مقابل 14 تایید و برای امضا و تصویب نهایی به فرماندار ایالت ارسال شده است.

این امر نگرانی و واکنش های متعددی را در میان فعالین حقوق حیوانات ایجاد کرد. اوکلاهاما بزرگ‌ترین ایالت کشاورزی امریکاست و تصویب این قانون می تواند گسترش آن را در سایر مناطق نیز به همراه داشته باشد.

کشتار اسب برای مصرف انسان ها در سال 1963 در این ایالت غیر قانونی اعلام شد. در حال حاضر همه ساله بین 160 هزار اسب را از اوکلاهاما به کشتارگاه های مکزیک می‌فرستند.

مسئله کشتار اسب در ایالات متحده در سال 2006 پایان یافت. در آن سال کنگره از دارندگان اسب خواست که حیوانات خود را برای کشتار به مکزیک یا کانادا ارسال کنند.

در نهایت، کنگره امریکا در سال 2011 این منع را از میان برداشت.

چندی پیش مصرف گوشت اسب در مناطق گسترده ای از اروپا بحران ایجاد کرده بود. تعدادی از تولیدگران و صادرکنندگان گوشت اروپایی، اقدام به توزیع گوشت این حیوان کرده بودند. همین امر اعتراضات گسترده مصرف کنندگان و فعالین و طرفداران حقوق حیوانات را به همراه داشت.

در پی آن برخی کارخانه های مواد غذایی مهم هم چون نستله، تولید محصولات گوشتی خود را متوقف ساختند.

از سویی دیگر اخیرا روسیه واردات گوشت از ایالات متحده را ممنوع اعلام کرد. علت این امر نیز استفاده از مواد نگهدارنده در گوشت های صادراتی این کشور عنوان شده بود. به دنبال این تصمیم اقتصاد گوشتی این کشور با بحران و مشکل رو به رو گشت.

احتمال می رود هدف اصلی نمایندگان امریکایی از تصویب چنین قانونی، جبران خسارت محدودیت های صادراتی از طریق قانونی ساختن کشتار اسب باشد.

اما اکنون سوال اینجاست که چرا قانون گزاران و دولت مردان امریکایی مجوز چنین امری را تنها برای مردم کشورهای خارج مجاز می دانند و مصرف گوشت اسب را برای مردم خود روا نمی دارند؟

برچسب ها: کشتار ، اسب ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار