آمار مسافران نوروزی شب اقامت در هشتمین روز فروردین ماه، با 31 درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته همراه شده است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشور با بیان این خبر گفت:  بنا بر آمار ارائه شده از سوی کمیته آمار ستاد مرکزی سفر، میزان اقامت مسافران نوروزی به 6 میلیون و 777 هزار و 264 نفر شب اقامت رسیده است.

جهانیان خاطر نشان کرد: در این روز  2 میلیون و 871 هزار و 45 نفر از مجموعه های فرهنگی و تاریخی و گردشگری کشور  و 3 میلیون و 221 هزار و 545 نفر از نمایشگاه ها، برنامه های فرهنگی، معنوی و مذهبی تدارک دیده شده در این ایام بازدید داشتند، که این آمار نشانگر رشد 43 درصدی بازدید از جاذبه های گردشگری و برنامه های فرهنگی نوروزی است.

رئیس ستاد مرکزی سفرهای کشور همچنین با اشاره به میزان بازدید های نظارتی از تاسیسات گردشگری اظهار داشت: در هشتمین روز از فروردین ماه 3305 مورد بازدید نظارتی از مراکز خدمات گردشگری صورت گرفته که به منجر به 165 تشویق، 98 تذکر، 131 اخطار کتبی و 5 تعلیق و تعطیلی در سراسر کشور شده است. 

شایان ذکر است؛ بیشتر میزان اقامت تا پایان روز هشتم فروردین ماه جاری در استان های هرمزگان، فارس، مازندران، اصفهان و گیلان ثبت شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار