اولین هواپیمای خورشیدی ساخته شده به دست انسان تا 2015 میلادی می تواند به دور دنیا پرواز کند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران،باتوجه به افزایش قیمت سوخت های فسیلی و آلودگی های ناشی از آن دانشمندان شروع به ساخت هواپیمایی با سوخت پاک و بدون آلودگی کردند.این هواپیما برای اولین بار در سال 2010 ساخته شد و توانست بدون توقف 87 دقیقه روی هوا دوام بیاورد و با استفاده از انرژی خورشیدی پرواز کند.

این هواپیما که در سوییس ساخته شده توسط یک فروند بویینگ 747 به سانفرانسیسکو آورده شده و قرار است روز اول ماه می پرواز خود را به دور ایالات متحده شروع کند.این پرواز مقدمه ای خواهد بود برای برنامه ی پروازی این پرنده که قرار است در سال 2015 و به دور دنیا انجام شود و در حقیقت آماده سازی خلبانان برای پرواز در آینده می باشد.


از نکات جالب فنی این پرنده می توان به طول بال های آن اشاره کرد کرد که در حدود شصت متر می باشد.این طول بال معادل طول بال های یک بویینگ 747 می باشد.البته بر خلاف این طول بال بسیار بالا وزن این پرنده 1.7 تن می باشد که تقریبا با یک خودرو شخصی برابر است.چهار موتور الکتریکی این پرنده نیز که هرکدام 10 اسب بخار قدرت دارند می توانند با استفاده از انرژی خورشیدی تا 24 ساعت بدون توقف پرواز کنند.


این پرنده که دارای 12000 سلول خورشیدی می باشد Solar Impulse نام دارد و می تواند در شب و بدون خورشید با استفاده از برق ذخیره شده در باتری های داخلی خود به پرواز ادامه دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار