علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان و امام علی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در دیداری در شهر دوشنبه بر توسعه روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه کشورمان و امام علی رحمان رئیس جمهوری تاجیکستان در دیداری در شهر دوشنبه بر توسعه روابط دو کشور تاکید کردند.

در این ملاقات که روز جمعه در حاشیه نشست مجمع گفتگوی آسیایی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان در فضایی صمیمانه انجام شد دو طرف با اشاره به هم زبانی و اشتراکات فراوان و دین و فرهنگ مشترک و زمینه‌ها و ظرفیت‌های موجود، در خصوص توسعه روابط دو جانبه و چند جانبه در ابعاد مختلف تاکید کردند.

صالحی در این دیدار با اشاره به پروژه‌های ایرانی انجام شده و در دست اجرا در تاجیکستان گفت: ضرورت برنامه ریزی برای همکاری‌های جدید در حوزه‌های جدید لازم است.

رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز با قدردانی از حضور صمیمانه ایران برای اجرای فعالیت‌ها و خدمات مختلف در کشورش گفت که آمادگی لازم را برای حضور رئیس جمهور اسلامی ایران برای سفر به تاجیکستان و افتتاح پروژه نیروگاه سنگ توده 2 و شروع عملیات طرح عینی در شمال تاجیکستان را داریم.

گفتني است؛ یازدهمین نشست مجمع گفتگوی همکاری آسیایی با شرکت 12 وزیر امور خارجه ازجمله وزیر امورخارجه ایران و 9 معاون وزیر امور خارجه کشورهای عضو این سازمان با شعار دستیابی به رفاه، پیشرفت و ثبات از طریق توسعه پایدار امروز جمعه در شهردوشنبه پایتخت تاجیکستان در حال برگزاری است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: وزیر ، امور ، خارجه ، صالحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار