فیس بوک سایت خود را برای پرسنل داخلی ممنوع کرد و درصدد است تا تنها مجوز استفاده از نسخه موبایلی این سایت را در دسترس کارمندان خود قرار دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، جوش ویلیام مدیر فروش فیس‌بوک در مواجهه با سوالی مبنی بر اینکه چه میزان پلت‌فرم موبایل برای فیس‌بوک اهمیت دارد، گفته است که یکی از مهم‌ترین رسالت‌های شبکه‌های اجتماعی تحرک‌پذیری است و بر این اساس فیس‌بوک استراتژی خود را متمرکز بر روی این موضوع کرده است و سایت این شرکت را برای رایانه‌های شخصی و اداری به صورت داخلی بسته است.

به واقع دو هفته پیش، من به همراه جمعی از مدیران فروش دسترسی به این سایت را از طریق رایانه به صورت داخلی بستیم؛ این رویه ما را اجبارا به سمت استفاده از دستگاه موبایل سوق داد و می‌تواند سیاست این شرکت را به سمت توسعه برنامه برای پلت‌فرم‌های موبایل ببرد.

این فرصت درونی ایجاد شده نشان می‌دهد که به چه اندازه موبایل و دستگاه‌های تحرک‌پذیر برای آینده فیس‌بوک اهمیت دارد؛ با این وضعیت حاکم‌شده بر بدنه داخلی فیس‌بوک می‌توان فهمید که چرا این شرکت با مبلغ یک میلیارد دلار حاضر به خرید اینستگرام برای اشتراک عکس‌های گرفته شده از طریق موبایل شده است.

آمار سه ماهه گذشته نشان می‌دهد که تعداد کاربرانی که از نسخه موبایل این سایت استفاده می‌کنند به 680 میلیون رسیده است و از طرفی سالانه بیش از 55 درصد به این بازه اضافه می‌شود.

درآمدهای اختصاصی موبایل برای این شرکت در حد 23 درصد درآمدهای ناشی از تبلیغات بوده که در این راستا مدیر عامل فیس‌بوک هم اذعان کرده به دلیل اینکه این شرکت یک میلیارد نفر را در سرتاسر دنیا به یکدیگر متصل کرده است، رسالت یک شرکت موبایلی را هم به زودی ایفا خواهد کرد.

نکته کلیدی در خط مشی در نظر گرفته شده، محدودیت در دسترسی بیش از چهار هزار و 600 نفر استخدام در شرکت فیس‌بوک است که می‌تواند تغییر در رفتار را شامل شود و اجبارا کارمندان را که با بخشی از جامعه نیز در ارتباط هستند به سمت استفاده از دستگاه‌های موبایل بکشاند؛ اما این نکته هم وجود دارد که کارمندان در منزل و در اماکن دیگر محدودیتی در دسترسی به سایت از طریق رایانه نخواهند داشت و این می‌تواند رسالت در نظر گرفته شده را خنثی کند.

منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.