از هفته اول اسفند ماه 91 تاکنون در طی 13148 مورد بازرسی صورت گرفته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح استان زاهدان میزان 957/2 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان دانشگاه خبرنگاران: طرح بسیج سلامت نوروزی زاهدان، همانند سال‌های قبل از هفته اول اسفند ماه 91 در سطح استان با نظارت 140 نفر بازرس بهداشت محیط شروع شده و تا هفدهم فروردین ماه 92 ادامه دارد.

بنابراین گزارش: از اینکه مراحل عرضه مواد غذایی در نمایشگاه مستقیم عرضه کالا به ویژه نمایشگاه های بهاری در سطح استان نظارت و بازدید به عمل آمده است.
این بازدید ها شامل: 148/13 مورد بازدید از مراکز تهیه عرضه و فروش مواد غذایی 6574 مورد بازرسی از اماکن عمومی و 92 مورد بازدید از اماکن بین راهی می شود.
این گزارش حاکی از آن است که در این بازرسی ها 31 مورد متخلف شناخته شده و جهت رسیدگی قانونی به دادگاه و تعریزات حکومتی معرفی گردید.
هم چنین 11 مورد مکان کسب تعطیل شد.

براساس این گزارش: نمونه برداری های انجام شده در حوزه آب آشامیدنی و مواد غذایی به شرح ذیل است: کل موارد نمونه برداری از مواد غذایی تعداد 67 مورد که از میزان     51 مورد مطلوب و 16 مورد نامطلوب بوده است.

کل موارد نمونه برداری میکروبی آب آشامیدنی 485 مورد که از این میزان 461 مورد مطلوب و 124 مورد نامطلوب بوده است.

هم چنین کل نمونه‌برداری شیمیایی آب آشامیدنی 152 مورد که از این میزان 137 مورد مطلوب و 15 مورد نامطلوب عنوان گردید.

براساس این گزارش: در این حوزه از آب استخرهای موجود در زاهدان نیز نمونه‌برداری میکروبی انجام شد که از 23 مورد نمونه‌برداری 20 مورد مطلوب و 3 مورد نامطلوب تلقی شد.
هم چنین در ادامه این بازرسی ها از وضعیت سرویس‌های بهداشتی مراکز اقامتی تفریحی، پارک‌ها و محل اسکان مسافرین تعداد 67 مورد و از آب آشامیدنی پارک ها و فضای سبز 34 مورد بازدید به عمل آمده است.

بنابراین گزارش در بازرسی های انجام شده از سالم بودن مواد غذایی سطح استان 2957 کیلوگرم ماد غذایی فاسد، کشف و معدوم گردید./س

برچسب ها: زاهدان ، نوروزی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار