ناشران فعال و موفق فاقد هر گونه مشکل در لیست کاری کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران در قالب تمدید پروانه های نشر بلند مدت و ده ساله تشویق می شوند.

"علی اسماعیلی"، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به قرارگیری طرح تمدید پروانه های نشر به صورت بلند مدت و ده ساله در برنامه کاری معاونت فرهنگی وزارت ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1392، افزود: این طرح به منظور تشویق ناشران فعال و فاقد هر گونه تخلفی، پیگیری و اجرا می شود.
به گفته "اسماعیلی"، پیگیری و گسترش فعالیت شورای برنامه ریزی فرهنگی به صورت برنامه ریزی فرهنگی کلی کشور بازنگری کلیه آیین‌نامه ها و قواعد قرار گرفته در حوزه کاری معاونت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تایید رساندن آنها توسط مراجع ذی ربط از طرح های دیگر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1392 به شمار می آیند.
وی اظهار داشت: البته مهم ترین فعالیت و اولویت اول معاونت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1392 برگزاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور 4000 ناشر داخلی و خارجی، سازمان ها و نهادها است.
معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به پرداخت بخشی از بدهی های ناشران در بیست و هشتم اسفند ماه و پنجم فروردین ماه افزود: بخشی از این بدهی ها هم شنبه مصادف با دهم فروردین ماه سال 1392 پرداخت خواهد شد.
"اسماعیلی" تصریح کرد: تعیین تکلیف کلیه تفاهم نامه ها و توافق نامه ها با اشخاص حقیقی و حقوقی، به سرانجام رسیدن تولید محتوا های تفاهم نامه‌ها و توافق نامه های صورت گرفته آماده چاپ بررسی تفاهم نامه های منعقد شده با سازمان ها و نهاد هایی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت، ستاد اقامه نماز، کتابخانه ملی و اسناد ملی و عقد تفاهم نامه های استانی براساس طرح های فرهنگی پیشنهاد شده از برنامه های دیگر مطرح در حوزه فعالیت های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال جاری به حساب می آیند.
وی با بیان این امر که در سال 1392 و در قالب بیست‌و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بحث مطالعه و فرهنگ مطالعه در کنار فعالیت بیست‌و‌پنج دوره گذشته نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اسیب‌شناسی می‌شود گفت: فعال‌تر کردن بنیاد ادبیات داستانی، استفاده از ظرفیت بیشتر خبرگزاری کتاب، فعالیت شوری سیاستگذاری صنعت چاپ و نشر با رویکرد جدید و برنامه‌ریزی برای جشنواره‌های مختلف جلال‌آل احمد، کتاب فصل و کتاب سال را نیز در زمره برنامه های معاونت فرهنگی وزارت و ارشاد اسلامی در سال 1392 قرار داده‌ایم.
معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تعامل بیش از پیش با رسانه‌ها و مطبوعات نیز در سال جاری در زمره برنامه‌های معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.
"اسماعیلی" خاطر نشان کرد: در سال 1392، کتاب فعالیت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار ساله فعالیت دولت دهم تهیه می‌شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار