پس از اعلام تاریخ برگزاری اسکار، آکادمی فیلم بریتانیا نیز تاریخ برگزاری بفتا 2014 را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی بفتا، مراسم جوایز آکادمی فیلم بریتانیا سال 2014 مانند سال های گذشته زودتر از اسکار برگزار می شود.
آکادمی فیلم بریتانیا اعلام کرد که مراسم سال بعد در روز 16 فوریه برگزار می شود. شایان ذکر است مراسم امسال ، یک هفته زودتر از این تاریخ برگزار شده بود. این اعلامیه در حالی منتشر شده است که روز دوشنبه آکادمی اسکار اعلام کرد که به دلیل بازی های المپیک زمستانی در روسیه ، مراسم سال بعد از ماه فوریه به ماه مارس انتقال پیدا کرده است. با این حال مراسم بفتا در حین بازی های المپیک زمستانی برگزار می شود. بفتا اعلام نکرده است که چه زمانی لیست نامزد ها را منتشر خواهد کرد. 
جایزه سینمایی بَفتا نام مراسمی است که هر ساله توسط آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا برگزار میشود. جایزه بفتا معمولاً به عنوان پیش زمینه‌ای برای جایزه اسکار در نظر گرفته می شود. از سال ۲۰۰۸ این جشنواره در خانه "اپرا رویال" برگزار می شود مراسمی که پیش از آن در سینمای deon Leicester Square Odeon در میدان Leicester برگزار می‌شد. 
بفتا در سال ۱۹۴۷ توسط "دیوید لین"، "الکساندر کوردا"، "کارول رید"، "روجل مانول" و گروهی دیگر بنیان گذاشته شد. در سال ۱۹۵۸ این آکادمی با صنف تهیه کنندگان و کارگردانان تلویزیون ادغام شد تا جامعهٔ فیلم و تلویزیون را به وجود آورد چیزی که در نهایت در سال ۱۹۷۶ منجر به ایجاد آکادمی هنرهای سینمایی و تلویزیونی بریتانیا شد. خطمشی بفتا حمایت، توسعه و ترویج هنرهای تصویری با شناسایی و پاداش به الهام بخشان این عرصه و منفعت رسانی به عموم جامعه است. علاوه بر اهدای جوایز، بفتا برنامه سالانه‌ای از جمله برنامه‌های آموزشی شامل نمایش فیلم و مراسم‌های یادبود را به اجرا می‌گذارد. بفتا از حمایت ۶۰۰۰عضو از صنایع بازی، فیلم و تلویزیون برخوردار است. میتزی کانلیف مجسمه‌ساز آمریکایی ماسکی را به سفارش انجمن صنفی تولید کنندگان تلویزیون در سال ۱۹۵۵ به عنوان جایزهٔ این آکادمی ایجاد کرد.
مراسم جشن سالانه اهدا جوایز جشنواره معمولاً در ماه‌های آوریل و می‌هر سال برگزار می‌شود، ، اما از سال ۲۰۰۲ به بعد بدلیل آنکه قبل از اسکار برگزار شود، زمان برگزاری این مراسم به ماه فوریه تغییر یافت. جشنواره معمولاً بانگاه جهانی نسبت به فیلم برگزار می‌شود با این وجود جایزه ای برای فیلم ممتاز یا اولین حضور ممتاز بریتانیا توسط یک نویسنده ، تهیه کننده و یا کارگردان انگلیسی وجود دارد. با این حال جوایز فیلم کوتاه و انیمیشن کوتاه فقط برای فیلم های بریتانیای برگزار می شود. مراسم اعطای جوایز معمولا یک روز پس از برگزاری در تلویزیون بریتانیا (عمدتاً بی‌بی‌سی وان) به نمایش در می آید./ي2
برچسب ها: سینما ، بریتانیا ، بفتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار