دولت انگلیس دادن حق شهروندی به مهاجران را منوط به قبولی در امتحانی درباره پیشینه تاریخی این کشور کرده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، مهاجران در انگلیس برای گرفتن حق شهروندی ملزم به فراگیری اطلاعات گسترده درباره تاریخ این کشور و گذراندن امتحان تاریخی هستند که حتی بسیاری از مردم این کشور نیز پاسخ سوالات آن را نمی دانند. این مهاجران برای قبولی در این آزمون باید حدود سه هزار نکته تاریخی را درباره انگلیس بدانند.

این اقدام دولت انگلیس انتقاد برخی منتقدان را برانگیخته است. این منتقدان می گویند به جای اطلاعات کاربردی، بیش از حد بر اطلاعات تاریخی تکیه شده است.

دان فلین فعال شبکه حمایت از مهاجران می گوید:« این آزمون بیشتر به جُک شباهت دارد. دانستن این جزئیات تاریخی برای مهاجران کاربردی نیست».

وزارت کشور انگلیس می گوید با تهیه این آزمون به عنوان پیش شرطی برای دادن حق شهروندی به مهاجران، در واقع بر اهمیت شناخت مهاجران از پیشینه و فرهنگ انگلیس تاکید شده است.

گزارشگر شبکه راشاتودی برای ارزیابی کیفیت این آزمون برخی سوالات آن را از شهروندان انگلیسی می پرسد. این سوالات برای برخی از آنها خیلی تخصصی به نظر می رسد.

مهاجرانی که می خواهند در این آزمون قبول شوند باید به هجده سوال از بیست و چهار سوال آن پاسخ درست بدهند. حدود صد و پنجاه هزار مهاجر در انگلیس این آزمون را باید بگذراند از این تعداد هشتاد هزار نفر در لندن هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار