صدور مجوزها و اعمال ضوابط و استانداردهای احداث و ایجاد تاسیسات وابسته در شهرهای جدید براساس مقررات وزارت مسکن وشهرسازی از جمله مسئوليت هاي اصلي براي شرکت عمران شهرهاي جديد به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در سال 1368 بر مبنای اساسنامه مصوب هیات وزیران، به منظور پیشبرد وظایف اجرایی احداث شهرهای جدید شرکت عمران شهرهای جدید با مسئولیت هایي چون مدیریت تهیه طرح های شهرسازی، معماری، نقشه های تفکیکی آماده سازی و سایر اقدامات اجرایی از جمله ایجاد هسته های اولیه ساخت و ساز برای احداث شهرهای جديد تشکيل شد.
بر اساس اين گزارش حفظ حقوق واعمال مالکیت دولت نسبت به اراضی متعلق به دولت در محدوده شهرهای جدید، مدیریت عملیات آماده سازی و احداث بنا و تاسیسات وتسهیلات شهری، خدماتی، تولیدی و تجاری در شهرهای جدید، مدیریت بهره برداری و اداره تاسیسات ایجاد شده تا زمان تصدی سازمان های ذیربط از ديگر مسئوليت هاي شرکت عمران شهرهاي جديد به شمار مي رود.
همچنين انواع مشارکت اشخاص حقیقی و تحصیل وام از موسسات اعتباری و پولی و نظام بانکی، عقد قرارداد به منظور استفاده از خدمات موسسات و شرکت های مشورتی خارجی با رعایت ضوابط و مقررات صدور از جمله مسئوليت هاي شهرهاي جديد است.
صدور مجوزها و اعمال ضوابط و استانداردهای احداث و ایجاد تاسیسات وابسته در شهرهای جدید براساس مقررات وزارت مسکن وشهرسازی، مدیریت فروش و نقل و انتقال املاک و واحدهای مسکوني صنعتی، کارگاهی و تجاری و خدماتی و غیره طبق دستورالعمل های وزارت مسکن وشهرسازی؛ اجرای سایر موارد ارجاعی و یا تفویضی از طرف وزارت مسکن وشهرسازی براساس ضوابط و مقررات موضوع این شرکت به شمار مي رود./س
برچسب ها: استاندارد ، احداث ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار