مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري از انجام 6835 پرواز داخلي و خارجي از فرودگاههاي كشور در دور اول سفرهاي نوروزي خبرداد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، مراد اسماعيلي مديركل دفتر نظارت سازمان هواپيمايي كشوري، با اشاره به آمار پروازهاي صورت گرفته دور اول سفرهاي نوروزي ، گفت: از 24 اسفندماه 91 تا 4 فروردين ماه 92  در مجموع 12670 پرواز داخلي، خارجي، عبوري و ... از آسمان كشور انجام شده است.

وي ادامه داد: بر اساس آمار موجود، 6835 پرواز داخلي و خارجي در امر جابه جايي مسافران نوروزي صورت گرفته كه از اين تعداد پرواز 4747 مورد پرواز داخلي و 2088پرواز بين المللي از فرودگاههاي كشور بوده است.

مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري، تصريح كرد: به طور ميانگين در دور اول سفرهاي نوروزي تعداد 617هزار و 110 مسافر در مسيرهاي داخلي و تعداد 375هزار و 840 مسافر در مسيرهاي خارجي جابه جا شده اند كه در مجموع حدود يك ميليون مسافر نوروزي از طريق بخش هوايي سفر كرده اند.

اسماعيلي از صدور 4426مجوز پروازي در نوروز 1392 به شركت هاي هواپيمايي داخلي و خارجي خبرداد و گفت: از مجموع مجوزهاي صادره، 13شركت هواپيمايي داخلي1994پرواز در مسيرهاي داخلي و 1777پرواز در مسيرهاي خارجي كشور به منظور جابه جايي مسافران نوروزي سال 92 برنامه ريزي شده است.

به گفته مديركل دفتر نظارت بر فرودگاهها، شركت ها و موسسات هوانوردي سازمان هواپيمايي كشوري، شركت هاي هواپيمايي خارجي نيز در مجموع با انجام 655 پرواز در مسير خارجي در جابه جايي مسافران نوروزي امسال همكاري دارند.

وي اظهارداشت: با نظارت مستمر و همه جانبه سازمان هواپيمايي كشوري و همكاري و هماهنگي شركت هاي هواپيمايي در نوروز امسال پروازها از انسجام و نظم بيشتري نسبت به سال قبل برخوردار بوده و در مجموع پروازها با كاهش تاخيرات پروازي توام بوده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار