اگر در ایام تعطیلات با درد دندان مواجه شدید یا خوردن آجیل وتنقلات زیاد باعث ایجاد درد و پوسیدگی در دندان هایتان شود می دانید باید چه کنید؟

دردسعید طالب زاده جراح دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: اگر در ایام عید با درد دندان مواجه شدید حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید و به صورت خود سرانه از داروها استفاده نکنید برای این منظور بهتر است شماره ای از دندانپزشک خود جهت دسترسی در موارد اورژانس داشته باشید.

وی افزود: در بین مردم رسم است هنگامی که دندان درد می گیرد از برخی مواد بر روی دندان برای آرام کردن آن استفاده می کنند به عنوان مثال از خمیر دندان ولی استفاده از این مواد در بین مردم باب شده اند و توسط دوستان و بستگان توصیه می گرددند، پایه علمی ندارند و همچنین ممکن است برخی از آنها حتی به کل دندان و یا بافت لثه آسیب های جدی ای بزنند.

وی تصریح کرد: بنابراین توصیه می گردد حتما با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید و یا در صورتی که به پزشک دسترسی ندارید و مساله اورژانسی است می توانید به مقدار کمی مسکن ها استفاده کنید اما مصرف زیاد مسکن ها ممکن است به معده آسیب برساند.

وی خاطر نشان کرد: در صورتیکه درد به عصب رسیده باشد هیچ یک از راه های ذکر شده تاثیر گذار نیستند و فقط بایدبه مراکز درمانی مراجعه شود.

برچسب ها: دندان ، درد ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار