بيش از 1 ميليون و260هزارمسافر در بنادر مسافري استان هرمزگان از ابتداي تعطيلات نوروزي تاكنون جابجا شده اند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي، علي استيري معاون اموردريايي اداره كل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان با اشاره به امار جابه جايي مسافران از بنادر اين استان، گفت: از ابتداي تعطيلات نوروزي تاكنون جا به جايي بيش از 1 ميليون و 260هزارمسافر از طريق بنادر مسافري استان هرمزگان صورت گرفته است.

وي ادامه داد: از آغاز طرح نوروزي (24 اسفند 91 ) تا كنون با بهره گيري 104 فروند شناور با گنجايش 50 تا 250 نفر، مسافران را بين بنادر هرمزگان امكان تردد راحت مسافران را فراهم شده است.

علي استيري با اشاره به جابه جايي روزانه 300 هزار مسافر زا طريق بنادر، افزود: هم اكنون بيشترين شمار مسافر از طريق بندر شهيد حقاني بندرعباس جابه جا شدند كه نسبت با پارسال 20 درصد افزايش يافته است.

وي در ادامه اظهارداشت: 198 هزار خودرو بوسيله 53 فروند لندينگ كرافت از بنادر پل به لافت قشم و بنادر لنگه، چارك و آفتاب به كيش منتقل شدند.

معاون اموردريايي استان هرمزگان، خاطر نشان كرد: در طرح نوروزي سال جاري 11 فروند شناور تندرو مسافري به ناوگان حمل و نقل دريايي هرمزگان افزوده شده است.

وي ادامه داد:‌ در نوروز 92 ، طرح هميار ناجي نيز در اين مسير از بنادر پل به لافت قشم و بنادر لنگه، چارك و آفتاب به كيش اجرا مي شود كه به موجب آن 6 فروند شناور ناجي رفت و آمد ايمن شناور هاي مسافري را بصورت شبانه روزي كنترل مي كنند.

وي افزود: در حال حاضر كليه مسيرهاي دريايي باز است و تردد مسافر و خودرو بصورت 24 ساعته در آن ها جريان دارد. بهره برداري از مرحله نخست پايانه مسافري شهيد حقاني، احداث موج شكن هاي جزيره قشم و نصب 6 پست اسكله جزيره هرمز از طرح هاي انجام شده براي تردد راحت مسافران در تعطيلات نوروزي است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار