اين بازي يك بازي محلي است كه بين نوجوانان رواج داشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران بازيكنان در اين بازي شامل دو گروه 5 نفره بوده كه يكي از آنها نقش اوستا را اجرا مي كند.

گروه اول مي گويد ارهنگ ارهنگ گروه دوم مي گويد اسب چه رنگ؟ گروه اول اسبي را با مشخصات خاص نام مي برد گروه دوم در پاسخ مي گويد بزن و برو چكار داري؟ از اين جا بازي شروع مي شود  دو استا با هم در يك جا ايستاده و به نظاره دو گروه مي نشيند گروه اول كه پاسخ درست داده با شلاق گروه دوم را تعقيب مي كند بازي تا زماني ادامه مي يابد كه دو استا با هم اعلام كنند سيه جو، با اين عمل كار برعكس مي شود و گروه دوم به تعقيب گروه اول مي پردازد اين تعقيب و گريز تا زماني ادامه مي يابد كه فردي دستگير شود در اين هنگام فرد دستگير شده را به محل دو استا برده و آن فرد بازمانده اعلام مي شود و از دور بازي اخراج مي شود.

* استخوان مهتاب

در اين بازي دو گروه 5 نفره هستند گروه اول استخواني را پرتاب مي كند و گروه دوم بايد آن را پيدا كند اگر گروه دوم استخوان را پيدا نكد اگر گروه دوم استخوان را پيدا نكردند بايد گروه اول را به پشت خود سوار كنند و در كوچه هاي روستا به همين حالت حركت كنند تا به درب خانه اي رفته ودر زده و از صاحب خانه مي پرسند سواره بر سواره يا پياده بر سواره اگر گفت سواره بر سواره بر پشت سواره بر پشت سواري ادامه مي دهند و اگر گفت پياده بر سواره جاي گروه عوض مي شود./آق

 

برچسب ها: ارهنگ ، اسب ، بازی ، محلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار