طبق مطالعات در بررسی های انجام شده استفاده موضعی روغن کنجد تا حدود 30 درصد از عوارض اشعه ماوراءبنفش خورشید بر پوست می کاهد.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها، عضو هیات علمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و عوارض انجمن علمی لیزر پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده بسیاری از گیاهان می‌توانند با میزان معینی از عوارض اشعه ماوراءبنفش خورشید بر روی پوست نظیر پیری زودرس، چین و چروک پوستی، آفتاب سوختگی و تغییرات رنگدانه ای پوستی جلوگیری کرده و باعث محافظت پوست در برابر آفتاب شدند.
 
وی تصریح کرد: بهترین آنتی اکسیدان موجود در ترکیبات گیاهی عبارتند از ویتامین هایی مانند ویتاکین e , c,  فلاونوئیدها، اسیدهای فنلی که نقش مهم و اصلی را در پیشگیری از ضایعه های پوستی انجام می‌دهند.
 
دکتر انتظاری همچنین افزود: البته خواص مفید انواع چای به ویژه چای سبز هم در محافظت پوست در برابر اشعه خورشید مشخص است.
 
این متخصص خاطرنشان کرد: طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده روغن کنجد در حدود 30 درصد از عوارض زیان آور اشعه خورشید می کاهد و نیز استفاده موضعی از روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن پنبه دانه و روغن بادام زمینی هم در حدود 20 درصد عوارض زیان آور آفتاب را می‌کاهد./ز2
برچسب ها: کنجد ، اشعه ، خورشید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار