رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیكشهر گفت: این شهرستان با سابقه درخشان و داشتن 450 اثر تاریخی و گردشگری پذیرای مهمانان و گردشگران نوروزی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، خیرالنسا امیری افزود: آثار تاریخی نیكشهر در طیف وسیعی از ابنیه، محوطه های تاریخی، قلعه، گورستان و مساجد دسته بندی می شوند كه 32 اثر از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند.

وی اظهار داشت: این شهرستان یكی نقاط مهم گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان است بطوریكه سنگ نگاره های منطقه آهوران كه از آثار تاریخی برجسته این شهرستان محسوب می شود و در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، جذابیت خاصی دارد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیكشهر افزود: نقش كنده ها یا سنگ نگاره های منطقه آهوران به لحاظ قدمت مربوط به آثار پیش از تاریخ است.

وی بیان كرد: سنگ نگاره ها آثار تاریخی و هنری بجا مانده از بشر هستند كه بر روی تخته سنگ ها حكاكی شده و از جلوه خاصی برخوردارند.

امیری گفت: قلعه های بنت، محوطه دمبیگان، آب انبارها، قلعه 2000 ساله نیكشهر، قلعه قصرقند، محوطه تاریخی دن بهشت، آبشارها و چشمه های آب گرم و معدنی و رودخانه، مزارع و باغات سرسبز كشاورزی از جمله نقاط گردشگری نیكشهر هر ساله پذیرای شمار زیادی از مهمانان نوروزی هستند.

شهرستان نیكشهر در فاصله 465 كیلومتری جنوب زاهدان مركز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.