معاون وزير راه وشهرسازي گفت: در دور اول سفرهاي نوروزي ميزان تصادفات جاده اي در مجموع با کاهش همراه بود.

شهريار افندي زاده در گفتگو باخبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه 4 فروردين ماه سال 92 بيشترين تردد در جاده هاي کشور ثبت گرديد گفت: از 24 اسفنده ماه سال 91 تا کنون  بيشترين ميزان تردد در جاده هاي کشور در روز گذشته ثبت گرديد.
وي ادامه داد: وزرات راه وشهرسازي براي امسال 60 ميليون ظرفيت جابه جايي را در بخش هاي جاده اي، ريلي، هوايي و دريايي ايجاد کرده است.
معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح کرد: تاکنون 25 ميليون جابه جايي از طريق حمل ونقل عمومي جاده اي شامل اتوبوس، ميني بوس و سواري برون شهري انجام شده است.
رئیس سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای با بيان اينکه وزارت راه وشهرسازي امسال در زمينه حمل ونقل جاده اي آمادگي کامل دارد ،افزود: سازمان راهدراري و حمل ونقل جاده اي کشور 1400 اکيپ راهداري ،11 هزار و500 راهدار و 2 هزار گشت راهداري در جاده هاي کشور مستقر کرده است.
وي در ادامه تصريح کرد: در دوره اول سفرهاي نوروزي 95 درصد از تردد مسافران از طريق جاده صورت گرفته است.
وي در ادامه اظهار داشت:ترمينال هاي مسافربري ،فرودگاهاو ايستگاه هاي راه آهن  به صورت شبانه روزي  ستادهاي براي سرويس دهي به مسافران تشکيل داده اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار سامانه برخط ترافیک راه‌های کشور راه‌اندازی و در سایت www.iran141.ir به نمایش گذاشته شده است، افزود: بیش از 950 دستگاه ترددشمار برخط نیز اطلاعات را از سطح جاده‌ها و از طریق شبکه فیبر نوری و ماهواره در اختیار مرکز مدیریت راه‌های کشور قرار می‌دهند و مردم می‌توانند با انتخاب استان مربوطه از وضعیت یک ساعت قبل ترافیک در مسیر موردنظر خود مطلع شوند.
افندی‌زاده اظهار داشت:  مرکز مدیریت راه‌های کشور در حال حاضر در 28 استان کشور راه‌اندازی شده است و بیش از 390 دوربین نظارت تصویری و دستگاه ترددشمار اطلاعات را به مرکز منتقل می کنند و مردم می‌توانند با تلفن گویای 141 سامانه 1000141 و سایت www.iran141.i r تمامی اطلاعات راه‌ها را به صورت برخط دریافت کنند.
معاون وزير راه وشهرسازي در ادامه تصريح کرد: پيش بيني مي کينم تا پايان 16 فروردين ماه نظارت بر جاده ها با آمادگي کامل ادامه يابد.
رئیس سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای در ادامه خاطر نشان کرد: در دور اول سفرهاي نوروزي ميزان تصادفات جاده اي  در مجموع با کاهش همراه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار