شهر زیبا و سیاحتی سامان در حاشیه زاینده رود با همه زیبایی ها و امکانات استقبال گرمی از بهار کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

شهر سامان یکی از مهم ترین نقاط پرجاذبه ایران زمین دارای ویژگیها و قابلیتهای با ارزش بی نظیر و گاهی منحصر به فرد و توام با جذابیتهای تاریخی و فرهنگی است.

آب و هوای مناسب و معتدل، وجود زاینده رود و پل زمانخان، وجود آسیاب های آبی در اطراف زاینده رود، باغات فراوان بادام و هلو در این شهر و همچنین تفرجگاه های حاشیه زاینده رود با دهکده های توریستی اطراف آن، سامان را نگین زیبایی های استان چهارمحال و بختیاری در فروردین ماه کرده است.

باغ ها و درختان مختلف میوه در مسیر شهر سامان و پل زمانخان مناظر بدیع و شگفت انگیزی را برای مسافران و گردشگران در تمام فصل های سال ایجاد کرده است.

خروش رودخانه زاینده رود در زیر پل یکی از زیباترین جلوه های زیبای منطقه گردشگری سامان که بکر بودن منطقه را چند برابر کرده است.

پل زمان خان به عنوان یک سیاحتگاه مفرح ملی، در حاشیه زاینده رود با برخورداری از باغستان های بسیار چشم انداز بدیعی از جاذبه های کم نظیر کشوری است که با شماره 1744 در فهرست آثار ملی ثبت و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.

دهکده سیاحتی زاگرس دارای واحدهای اقامتی ویلایی، مشرف به زاینده رود و پل زمان خان بوده و در مجاورت این پل تاریخی بنا شده که فرصتی برای اقامت مسافران و گردشگران این منطقه و پایداری گردشگر در شهرستان سامان را فراهم کرده است.

 بنای پل تاریخی زمان خان به دوره صفویه باز می گردد، این پل 30 متر طول و 13 متر ارتفاع با دو دهانه هشت متری جناغی دارد.

در مسیر زاینده رود روستاهای زیبای هوره، یان چشمه و یاسه چاه و روستاهای چم های چندگانه سامان، با چشم انداز زیبای بهاری در میان باغ های بادام و گردو، دیدنی تر از آن است، که با رنگها و واژگان به وصف آید.

باغات بادام شهرستان سامان در فصل بهار و نوروز با 12 هزار هکتار با شکوفه های زیبای خود، بار تمام زیبایی منطقه سامان را در نوروز بردوش می کشد و چشم هر بیننده ای را مسحور خود می کند./س
برچسب ها: سامان ، نگین ، زیبایی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.