دانش‌آموزان حواس پرت و دارای اختلالات یادگیری می‌توانند موفق باشند در صورتی که معلمان درک کنند که چگونه آن‌ها را در جهت مثبت یاری دهند تا بر مشکلات و محدودیتهایشان غلبه کنند.


 باشگاه خبرنگاران، با وجود افزایش تحصیلات معلمان و آموزش‌های فراوانی که در زمینه شیوه‌های تربیتی و برخورد با کودکان به آنان داده می‌شود هستند هنوز معلمانی که بدون در نظر گرفتن تفاوتهای فردی انواع برچسب‌ها از تنبلی تا کودن و از تنبیه تا اخراج را به کودکان می‌زنند و غافل از آنند که هر یک از آنان می‌توانند به عنوان فزدی فرهیخته درجهان مطرح شوند.
انیشتن:
تا چهار سالگی توان حرف زدن نداشت و تا سن هفت سالگی نمی‌توانست بخواند او برای بیان هر جمله حتی جملات ساده، ابتدا باید به کلمات آن جمله فکر می‌کرد از نظر معلمان او کند ذهن، غیر اجتماعی و غرق در رویاهای احمقانه بود و از مدرسه عالی پلی تکنیک زوریخ اخراج شد.
توماس ادیشن:
در دوران کودکی‌اش غیر طبیعی گیج و ناقص العقل معرفی شد، پدرش به او برچسب احمق می‌زد و معلمان وی معتقد بودند که او احمق‌تر از آنست که بتواند چیزی یاد بگیرد.
وی در خاطراتش نوشته است: از جمله نفرات آخر کلاس بوده است.
آگوست رودین:
مجسمه ساز بزرگ فرانسه به عنوان بدترین دانش‌آموز مدرسه‌اش شناخته شده بود و معلمش او را کودکی آموزش ناپذیر تشخیص داد و به والدینش توصیه کرد او را به دنبال کار بفرستند، والدین وی معتقد بودند خداوند یک پسر ابله نصیب آنان کرده و حتی تردید داشتند که قادر به انجام کاری ساده باشد.
لئو تولستوی:
او را با این جمله توصیف می‌کردند نه می‌تواند چیزی یاد بگیرد و نه می‌خواهد.
بتهون:
معلم موسیقی وی اعتقاد داشت که از او هیچ چیزی نمی‌شود ساخت.
وودرو ویلسون:
بیست و هشتمین رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا، تا 9 سالگی نتوانست حروف را یاد بگیرید و تا 11 سالگی خواندن را یاد نگرفته بود، خویشاوندان او برای خانواده او به خاطر نادانی و عقب ماندگیش ابزار تاسف می‌کردند.
گفتنی است: مهم نیست که کودک زود می‌آموزد یا دیر مهم آن است که بدانیم وظیفه ما فقط بر چسب زدن است، یا هدایت و باور کنیم که هر یک از این کودکان می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور،‌انیشتن و یا بتهون زمانه‌ی خود باشند./ل
برچسب ها: دانش ، حواس ، پرت ، ختلالات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار