بهار دل انگیز ترین فصل برای طبیعت است که هر گوشه از طبیعت جامه ای رنگ بر تن کرده است.

شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری در بهار مانند فرشی هزار رنگ می مانند که تا بلندای تاراز در استان خوزستان، این رنگ طبیعت نمایان است.
بهار بازفت، تصویری زیبا از یک اثر هنری را رقم می زند و در دورنمای تصویر آن، آمیزه ای از ترکیب رنگ های سرد و تند طبیعی است که دارای عمق میدانی زیبا برای دیدن است و وصف بهار کوهرنگ به ویژه بخش بازفت را فقط با کلک خیال انگیز واژگان می توان توصیف کرد.
تصاویر شاعرانه تاراز و شاعرانگی کوه و درخت و دره و رود، میدانی برای زیبا دیدن طبیعت خداست که هرچه بیشتر خیره شوی، به ابعاد تازه تری از بهشت روی زمین می رسی.
وجود بافت و کوچ عشایر در فصل بهار، این منطقه را به اکو موزه بزرگ کشور تبدیل کرده و کوچ عشایر و زندگی عشایری و مناطق بکر این منطقه گنجینه طبیعی ایران است که حداقل باید یک بار خودتان آن را ببینید.
گوناگونی زیبایی های طبیعی منطقه به شکلی است که بخش بازفت را به عنوان یک منطقه چهار فصل گردشگری معرفی کرده و در این منطقه از شهرستان کوهرنگ، گیاهان در حاشیه هایی از انبوهی برف رشد می کنند و تابلوهای زیبایی از خلقت خداوند را به نمایش می گذارند.
وجود چند چشمه سار خنک و خروشان، رودخانه های جاری بازفت و زاینده رود و کارون، رنگ طبیعی بهار و کوچ عشایر و زندگی عشیره ای نیز به این زیبایی خدادادی افزوده است.
شش کانون در محور بازفت شهرستان کوهرنگ برای توسعه گردشگری وجود دارد که از این تعداد، دو کانون اصلی، دو کانون مکمل و دو کانون بین راهی محسوب می شود و کانونهای گردشگری محور جاده بازفت استان چهارمحال و بختیاری، دارای ظرفیت بالایی برای پذیرش گردشگران فلات مرکزی ایران است.
کانون های پهنوس با
  22هکتار وسعت و شهرک عشایر یچبدبه عنوان دو کانون اصلی گردشگری، چشمه گردو و آب سرده به عنوان کانونهای بین راهی و چشمه پنجره دید و آب شوره بازفت نیز به عنوان کانونهای مکمل نقش مهمی در دیدار گردشگران از این سرزمین سحرانگیز طبیعی ایران برعهده دارد.
مسیر جاده بازفت دارای پتانسیل بسیار زیاد و منحصر به فردی برای جذب گردشگر است و گردشگران استان اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری را به سمت خود کشانده است.
شهرستان کوهرنگ با وسعت سه هزار و 825 کیلومتر مربع در استان چهارمحال و بختیاری، دیار دلاور مردمان اصیل و نجیب و سرزمین چشمه های پرآب، رودهای خروشان و لاله های واژگون با جاذبه های بدیع چون زیبای خفته در زاگرس، دارای مکانهای گردشگری چشم نوازی است.
مناظر طبیعی این شهرستان شامل دشت لاله های واژگون، تونل کوهرنگ، چشمه دیمه، چشمه کوهرنگ، فضاها و سکونت گاه های عشایری، ارتفاعات زرد کوه بختیاری، پیست اسکی چلگرد، غار یخی چما، آبشار شیخ علی خان، روستای شگفت انگیز سرآقا سید، جنگل های بازفت، ایلراه پلکانی و پل خدا آفرین هرکدام از ویژگی خاصی برخوردار است.
بازفت در شهرستان کوهرنگ استان چهار محال و بختیاری، در مسیر خوزستان از دیرباز محل کوچ ییلاق و قشلاق و ایل راههای عشایر بوده و همواره توجه گردشگران به ویژه گردشگران خارجی را برانگیخته است./س
برچسب ها: فرش ، هزار ، رنگ ، شهرستان ، کوهرنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.