دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از رشد 100 درصدی ورود مهمانان نوروزی به استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

فرهاد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مرکز کردستان گفت:  24 هتل با ظرفیت سه هزار و 500 نفر، 22 مهمان‌پذیر با ظرفیت یک هزار و 100 نفر ، 150 خانه استیجاری و 65 واحد غذاخوری در استان آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی را دارند.

به گفته وی، کمپ‌های شهرداری و هلال‌‌احمر ظرفیت پذیرش و اسکان 29 هزار نفر و مهمانسرای اداره‌ها و سالن‌های ورزشی نیز ظرفیت اسکان 32 هزار نفر را در ایام تعطیلات نوروزی دارند.

وی افزود: ظرفیت لازم برای اسکان شبانه بیش از 120 هزار نفر از مهمانان نوروزی در سطح استان فراهم شده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از رشد 100 درصدی ورود و اسکان مهمانان نوروزی طی چند روز اخیر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در تمامی شهرهای استان از جمله شهر سنندج با ورود به روز چهارم فروردین شاهد افزایش مسافران به استان هستیم؛ به نحوی که تمام مراکز اقامتی دائمی و موقت از ظرفیت کامل خود استفاده کرد‌ه‌اند.

میمنت‌آبادی گفت: در برخی شهرستان‌ها همچون سقز به دلیل ورود بیش از حد مسافران مجبور به افزایش محل‌های اسکان شده‌ایم.

به گفته وی، با توجه به حجم بالای ورود مسافران، در سطح استان تمامی پارکینگ‌ها به صورت 24 ساعته فعال و به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مسافران در شهر سنندج، بانه، مریوان و سقز موجب شده ضمن استفاده 100 درصدی از ظرفیت پارکینگ‌های دائم، پارکینگ‌های موقت جدید نیز ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کردستان به آماده بودن چهار موزه استان برای بازدید مهمانان نوروزی و برپایی 15 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان اشاره کرد و افزود: 25 بازارچه سنتی و محل عرضه ارزاق عمومی برای تأمین مایحتاج مسافران ایجاد شده است.

به گفته میمنت‌آبادی، 825 ساعت برنامه فرهنگی اعم از برگزاری جشن‌ها، موسیقی، رقص محلی و مسابقه در محل اسکان مهمانان نوروزی و نمایشگاه‌های سطح استان در ایام تعطیلات نوروز نیز از دیگر برنامه‌های ستاد خواهد بود.

وی در پایان متذکر شد: استان کردستان به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، صنایع دستی، بناهای تاریخی و همچنین هم‌مرز بودن با کشور عراق همواره یکی از اولویت‌های سفر مردم نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای جهان است./س
برچسب ها: مسافر ، نوروزی ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.