در شرایط که تلاش دولت بر این است که چهره واقعي ايران را به جهانيان نشان دهد نبايستی از راهنمايان تور به عنوان نوک پيکان تبليغاتي گردشگري غافل شود.

امير‌حسين اربابان؛عضو جامعه راهنمايان تور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به وجود 4 هزار راهنمای تور به عنوان سرباز نامرئی گردشگری در کشور گفت: در شرایط که تلاش دولت بر این است که چهره واقعي ايران را به جهانيان نشان دهد نبايستی از راهنمايان تور به عنوان نوک پيکان تبليغاتي گردشگري غافل شود.

وی افزود: سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري متولي توسعه صنعت گردشگري است آژانس‌هاي مسافرتي نيز وظيفه جذب توريست و بازاريابي را بر عهده دارند بنابراين نقش تور گردان‌ها در مرحله‌اي ظاهر مي‌شود كه توريست‌ها وارد كشور شده باشند.

اربابان با بیان اینکه راهنمایان با گردشگران در ارتباط مستقیم بوده به عنوان سفیران فرهنگی یک کشور طلقی می شوند، اظهار داشت: گردشگرانی که علی رغم ابهامات و مشکلات به دلیل تبلیغات منفی وارد کشور می شوند موقع بازگشت مانند خانه خود کشور را به سختی ترک می کنند، این نشانگر توانمندی راهنمایان تور است.

وی افزود: راهنماي تور به عنوان سفير کشور خود از ميهمانان خارجي پذيرايي مي کند و رسالت سنگيني در تغيير نگاه او دارند.

عضو جامعه راهنمايان تور با اشاره به اینکه نقش راهنما در برنامه ریزی های دولت مغفول مانده است، گفت: راهنمای تور در سیاستگذاری، برنامه ریزی دولتی بایستی در اولویت قرار گیرد و تنها توجه ويژه مسئولان مي تواند ضمن برطرف ساختن مشكلات تور گردانان زمينه را براي به كارگيري تمام ظرفيت هاي راهنمايان در توسعه گردشگري فراهم مي سازد.

وی در پایان با بیان اینکه توانمندی راهنمایان تور به جریان جهانگردی در هر کشوری رونق بخشیده، خاطر نشان کرد: دستیابی به اهداف صنعت گردشگری تنها در سایه حمایت از عوامل گردشگری کشور محقق می شود.

برچسب ها: گردشگری ، راهنما ، مقصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار