با توجه به افزايش تعداد متقاضيان تحصيلات تكميلي در كشور هم اكنون ايران رتبه اول را در جهان از لحاظ تقاضاي اجتماعي تحصيل كسب كرده است.

سعيد قديمي مديركل برنامه ريزي و نظارت وزارت علوم تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: امسال به صورت كلي 216 نفر متقاضي در مقطع دكتري و يك ميليون نفر در مقطع كارشناسي ارشد ثبت نام كرده اند كه از اين تعداد حدود قبولي آنها 4 درصد در مقطع دكتري قبول و 7 درصد در مقطع كارشناسي ارشد قبول است.
وي افزود: در مقايسه با كل جمعيت 1 درصد اين دانشجويان در مقطع دكتري و حدود 12 درصد در در مقطع كارشناسي ارشد هستند
 
قديمي تصريح كرد: هم اكنون مي توان بيان كرد كه تقاضاي اجتماعي تحصيل در ايران در سطح جهان بي بديل است چنانچه ايران در اين زمينه رتبه اول را در سطح جهان كسب كرده است البته اين را هم بايد در نظر بگيريد كه همين ميزان رشدي كه هم اكنون در مقطع كارشناسي ارشد وجود دارد در 15 سال آينده حتما متقاضي دكتري مي‌شوند.
 
وي اظهار داشت در يك شيب كلي مي‌توان بيان كرد كه در سال 1389 ، 130 هزار متقاضي، 1390 187 هزار متقاضي و در سال 1391 ،216 هزار متقاضي و براي تحصيلات تكميلي در كشور وجود داشته است./ ز2
 
وي خاطر نشان كرد: با توجه به تمايل به تحصيلات تكميلي در كشور هم اكنون در شرايطي قرار داريم كه توسعه تحصيلات تكميلي بايد به صورت هدفمند صورت گيرد تا دانش آموختگان ما كساني باشند كه بازار كار نيز به آنها نياز دارد./ز2
برچسب ها: تحصیلات ، متقاضی ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.