مقام معظم رهبرى به مناسبت حلول سال 1381 هجرى شمسى‏ فرمودند: ان‏شاءاللَّه سالى را كه در پيش داريم، براى ملت ما سال اعتلاى مادّى و معنوى و پيشرفت در همه امور كشور و سال عزّت و افتخار باشد و جا دارد كه ما امسال را «سال عزّت و افتخار حسينى» بدانيم.

به گزارش حوزه سياسي باشگاه خبرنگاران؛ متن پيام نوروزى مقام معظم رهبرى به مناسبت حلول سال 1381 هجرى شمسى‏ به شرح زير است:

بسم‏ اللَّه‏ الرّحمن‏ الرّحيم‏

يا مقلّب القلوب والأبصار. يا مدبّر اللّيل والنّهار. يا محوّل الحول والأحوال. حوّل حالنا الى احسن الحال.

امسال آغاز بهار و سال نو، با روزهاى عاشوراى حسينى و تجديد خاطره آن حماسه بزرگ تاريخى مقارن است. براى ملت عزيز ما كه ارادتمند و عاشق حسين‏بن‏على عليه‏السّلام است، اگرچه عيدِ به معناى جشن و شادى كودكانه وجود ندارد؛ اما بهجت معنوى‏اى كه ناشى از عزّت و افتخار است، وجود دارد؛ زيرا حسين‏بن‏على عليه‏السّلام مظهر عزّت راستين و نمودار كامل افتخار حقيقى است؛ هم در چشم ما مردمِ اسير در دستگاه مادّى عالم و هم براى رستگاران عالم ملكوت.

امسال، سال شمسى ما، هم در فروردين و هم در آخر سال در اسفند، با عاشوراى حسينى مقارن و مصادف است. بنابراين جا دارد كه ما امسال را «سال عزّت و افتخار حسينى» بدانيم. اميدواريم ملت عزيز ما با تمسّك به معنويتِ حسين‏‌بن‌‏على عليه‏السّلام و با آشنايى بيشتر با آن بزرگوار، عزّت و افتخار و سربلندى را براى خود كسب كند؛ همچنان كه بحمداللَّه به بركت آن حضرت و به بركت اسلام و قرآن، از عزّت و افتخار معنوى برخوردار بوده و هست.

سال 1380، مثل همه سالهاى ديگر، با شاديها و غمهاى خود سپرى شد و سالى نو و بهارى تازه پيش روى ماست و بهار، فصل رويش و بالندگى و نو شدن و طراوت و صفاست. از خداى متعال مى‏خواهيم كه ملت عزيز ما در هر جاى كشور كه هست، و در هر جاى جهان مردمى كه دل در گرو خواسته‏ها و اهداف اين ملت دارند، مشمول لطف الهى و برخوردار از صفا و طراوت و نويى و شادابى باشند. من به همه ملت عزيزمان در اين مناسبت درود مى‏فرستم و از خداوند متعال براى همه آنها سلامت و موفقيّت و پيشرفت در امور مادّى و معنوى مسألت مى‏كنم.

اگرچه در سال گذشته - كه به نام رفتار علوى مزيّن و موسوم شده بود - كارهاى فراوان و تلاشها و اقدامهاى مفيدى از طرف مسؤولان و مردم صورت گرفت؛ اما بخصوص دو حركت در جهت رفتار علوى از طرف مسؤولان كشور آغاز شد كه اميدواريم اين دو كار با همان جديّت و شور و شوق و انگيزه و اهتمام ادامه پيدا كند: يكى پرداختن به مسأله اشتغال بود كه يكى از مهمترين گره‏گشاييها در كار مردم است و گره‏گشايى، سيره علوى است؛ و ديگرى مبارزه با فساد بود كه يكى از شاخصه‏‌هاى برجسته رفتار علوى است. ان‏شاءاللَّه هر دو اقدام بايد در سال نو از طرف مسؤولان با همه جديّت و اهتمام دنبال شود.

براى مسأله اشتغال، تلاشهاى خوبى شد و برنامه‌‏ريزيهاى مفيدى صورت گرفت؛ ليكن اين آغازِ كار است؛ اين از آن كارهايى است كه به پيگيرى و تعقيب جدّى از طرف همه مسؤولان كشور احتياج دارد؛ اين يك نيازِ بسيار مهم براى مردم و كشور ماست.

مسأله مبارزه با فساد هم يك عنصر حقيقى و اساسى در اصلاح امور كشور است. مبارزه با فساد، وظيفه همه است؛ اما در درجه اوّل، وظيفه مسؤولان كشور است. مبارزه با فساد بايد با جديّت، دقّت، بى‏نظرىِ كامل و دور از تندروى و زياده‏روى باشد.

همه مسؤولان بايد وظايف خود را در قبال اين ملت بزرگ به بهترين وجهى شناسايى و دنبال كنند. مردم عزيز ما در طول سالهاى بعد از انقلاب نشان داده‏اند كه به اسلام و مبانى دينى و سربلندى كشور خود و پيشرفت همه‏جانبه اين كشور علاقه‏مند و بر آن عازمند. مسؤولان عزيز ما هرچه براى اين ملت بزرگ تلاش كنند، يقيناً بيش از وظيفه خود انجام نداده‏اند و اگر بتوانيم به قدر وظيفه خود كار كنيم، بايد خدا را شاكر باشيم.

اميدوارم ان‏شاءاللَّه سالى را كه در پيش داريم، براى ملت ما سال اعتلاى مادّى و معنوى و پيشرفت در همه امور كشور و سال عزّت و افتخار باشد و همچنان كه حسين‏‌بن‏‌على عليه‌‏السّلام مظهر عزّت بود و او بود كه فرمود: «هيهات منّا الذّلّة(1)»، اين ملت هم در عرصه‏هاى مختلف نشان دهد كه گرد ذلّت بر دامانش نخواهد نشست و در عزّتمندى و عزّتمدارى، پيرو آقا و سالار خود، حسين‏بن‏على عليه‏السّلام خواهد بود.

از خداوند متعال مى‏خواهيم كه توجّهات حضرت ولىّ عصر و دعاى آن بزرگوار را شامل حال همه شما مردم عزيز بفرمايد و روح مطهّر امام بزرگوار و شهداى سربلند انقلاب اسلامى را با اوليايشان محشور كند.

والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته‏

انتهاي پيام/
برچسب ها: رهبری ، پیام ، نوروزی ، فساد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار