جودو یک هنر رزمی است که در آن حریفان بدون داشتن اسلحه با یکدیگر مبارزه می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: کلمه جودو را به ( سبک ملایم) ترجمه کرده اند . قوانین این ورزش مانند قوانین سایر رشته های رزمی است و هدف از این سبک به زمین انداختن حریف و فشار آوردن به مفصل های بازو یا گردن و کنترل وی است.

تکنیک های موجود در این ورزش به جای مقابله مستقیم با دشمن به دنبال دفع حملات رقیب است بری انجام این متون باید در ابتدا خونسرد و با اعتماد به نفس بود.

" جودو جی" نام لباسي است که برای این رشته ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد و عبارتند از یک ژاکت گشاد و راحت و شلوارهای سفید و کلفت است که ورزشکار در آن ها احساس راحتی کند.

کمربندهای سفید در ورزشکاران  تازه کار  و  سیاه در ورزشکاران باتجربه تر و حرفه ای تر استفاده می شود و جودوکارانی که در میانه قرار دارند از کمربندهایی با رنگ های مختلف استفاده می کنند.

 پیدایش جودو

جودو در سال 1882میلادی توسط جیگارو کانو پایه گذاری شد . وی این هنر رزمی را  از شیوه   مبارزه جوجیتسو که در آن ها تبحر کامل داشت الهام گرفته بود. کانو آموزش جودو را به راهی برای دستیابی به شخصیتی بهتر و انسانی تر و روحیه ای قوی تر تبدیل کرد.

وی جودو را راهنمایی برای رسیدن به یک زندگی متعالی از همه جهات و به دست آوردن یک هارمونی مناسب برای رسیدن به اهداف بزرگ می دانست.

این شعار همیشگی جودو است( بیشترین تاثیر با کمترین تلاش برای رفاه و آرامش متقابل برای همه مردم دنیا)

 

برچسب ها: جودو ، تلاش ، اسلحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار