معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی توسعه و ساخت هتل ها در استان را حاصل تثبیت آذربایجان شرقی به عنوان مقصد گردشگران خارجی دانست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نصرتی در بازدید از اماکن اقامتی تبریز افزود: افزایش ظرفیت اماکن اقامتی در شهرستان های مختلف استان، امکان انتخاب را برای گردشگرانی با هر سلیقه افزایش داده است.

نصرتی ضمن قدردانی از تلاش های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در برپایی دوره های آموزشی رایگان برای کارکنان هتل ها، افزود: آذربايجان شرقي منطقه اي چهار فصل با انواع ظرفيت هاي گردشگري است كه براي هرچه خوبتر عرضه شدن آنها به دنيا بايد آموزش هاي لازم به هتل ها و اصناف گردشگري استان داده شود.

وی با اشاره به حضور روزانه ده ها گردشگر خارجي در آذربايجان شرقي يادآور شد: با آموزش های ارائه شده طی دو سال اخیر در آذربایجان شرقی، نيروهاي خدماتي هتل ها، مراكز اقامتي، رفاهي و تفريحي در استان توانسته اند تا حد زیادی در عرصه رقابتي گردشگري جهان با نحوه صحيح ارائه خدمات و ميزباني آشنا شوند.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاري دوره هاي مختلف آموزشي براي اصناف مرتبط با گردشگري استان طي چند سال اخير، نتایج این دوره ها را كاربردي و در رفع نواقص و ضعف موجود در اين صنعت موثر دانست و خاطرنشان كرد: آموزش هاي ارائه شده به كاركنان شاغل در هتل ها و تاسیسات مرتبط با گردشگري اين صنعت را در آذربايجان شرقي به سوي علمي شدن پيش برده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به آمار گردشگران خارجی ورودی به استان یادآور شد: تا پایان بهمن ماه سال 91 بیش از 940 هزار نفر شب اقامت گردشگران خارجی در آذربایجان شرقی ثبت شده است.

محمدی افزایش هتل ها و اماکن اقامتی، افزایش آموزش ها به پرسنل شاغل در تاسیسات گردشگری، نظارت و آماده سازی اماکن تاریخی فرهنگی و گردشگری را در راستای بهره مندی گردشگران خارجی و داخلی ورودی به استان از توانمندی های این خطه دانست.

وی خاطرنشان کرد: هتل ها و مهمانپذیرهای آذربایجان شرقی با تخفیف های 10 الی 30 درصدی در ایام نوروز و ارائه خدمات ویژه به گردشگران همگام با ستاد تسهیلات سفر استان، زمینه ساز سفری خوش برای گردشگران ورودی به استان در نوروز سال 92 هستند./س

برچسب ها: مقصد ، گردشگران ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.