پنالتی زنهای حرفه ای لزوماً کاپیتانهای یک تیم نیستند و در بسیاری از موارد پنالتی توسط بازیکنانی زده می شود که این مهارت به صورت ذاتی آن ها را از دیگر بازیکنان متمایز می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، پنالتی در بازی فوتبال از آن دسته ویژگی های خاص و منحصر به فرد است که هر کس توانایی به ثمر رساندن گل از این طریق را ندارد بسیاری از ستاره های سرشناس فوتبال هنگام زدن ضربه پنالتی ناموفق عمل می کنند و البته برخی نیز قادرند در شرایط حساس و پر استرس بازی آرامش خود را حفظ کرده و به موفقیت برسند.

پنالتی زنهای مطرح جهان کم نیستند البته آنها بیشتر گلزنان خوبی هم هستند بازیکنانی از جمله بالاک، مسی کریستیانو رونالدو، جرارد، لمپارد و ... تنها بخشی از آن ها هستند شاید گردآوردن نام چند مهره فوتبال در این زمینه کار درستی نباشد چرا که ستاره های فوتبال دنیا اغلب پنالتی های حساسی را در دیدارهای مهم تیم هایشان به ثمر رسانده اند.

در این گزارش قصد داریم مروری کوتاه بر نام پیشینه هر بازیکن داشته باشیم که اغلب پنالتی های خوبی زده است.
 

*داوید ویا
داوید ویا مهاجم اسپانیایی تیم بارسلونا یکی از بهترین پنالتی زن هاست وی در باشگاههایی مثل اسپورتینگ گیخون، زاراگوزا، والنسیا و بارسلونا و تیم ملی ملی اسپانیا حضور داشته است و در 82 مسابقه ملی 51 گل زده است و سهمی از این گل ها نیز پنالتی بوده است.
 

*مسی
لیونل مسی آرژانتینی از جمله بهترین بازیکنان فوتبال جهان است که در به ثمر رساندن پنالتی نیز تبحر ویژه ای داشته و دارد. مسی در باشگاه بارسلونا وتیم ملی آرژانتین بازی کرده است وی در 75 مسابقه 31 گل به ثمر رسانده است. مسی بارها بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا شد و سه باز توپ طلا جهان و 2 بار کفش طلای اروپا را از آن خود کرد.

*کریستیانو رونالدو
کریستیانو رونالدو پرتغالی نیز که از بهترین بازیکنان جهان است پنالتی های قدرتمندی نیز به ثمر رسانده است رونالدو در باشگاههایی مثل اسپورتینگ، منچستر یونایند و رئال مادرید و تیم ملی پرتغال بازی کرده است وی در 100 بازی مل 37 گل به ثمر رسانده  است رونالدو ضربات مستحکم و سرعتی در پنالتی هایش می زند.

*اریک کانتونا
اریک دانیل پیر کانتونا فرانسوی از بهترین بازیکنان و پنالتی زنان فوتبال بوده است وی سابقه حضور در باشگاههایی مثل اوسر، المپیک مارسی، لیدز یونایتد و منچستریونایتد و تیم ملی فرانسه بازی کرده است و در تيم ملی فرانسه 20 گل هم زد. کانتونا در 181 بازی برای منچستر 80 گل زد و پنالتی زن ماهری بود.

*زین الدین زیدان
زین الدین زیدان فرانسوی هافبک آزاد و تهاجمی تیم های باشگاهی کان – بوردو – یوونتوس و رئال مادرید و تیم ملی فرانسه از جمله بهترین بازیکنان فوتبال جهان است که پنالتی های قدرتمند و سریعی نیز به ثمر می رسانده است. وی در 108 بازی ملی 31 گل زد.

*اتوئو
ساموئل اتوئو فرانسوی که نشان داده بازیکن بسیار قدرتمند و با تکنیکی است پنالتی های خوبی را هم به ثمر می رساند وی در باشگاههای مثل رئال مادرید، بارسلونا و اینتر میلان و تیم ملی کامرون حضور داشته است اتوئو سه سال پیاپی مرد سال فوتبال آفریقا شد.

*رائول
رائول گونزالس اسپانیایی بهترین گلزن تاریخ رئال مادرید است که در باشگاه هایی مثل رئال مادرید و شانکه و تیم ملی اسپانیا بارها گلزنی کرده است رائول زننده بسیاری از پنالتی های حساس برای تیم های خود بوده است رائول در 102 بازی رسمی 44 گل به ثمر رسانده است و بارها به عنوان بهترین بازیکن و مهاجم شناخته شده است.

*ریبری
فرانک ریبری فرانسوی هافبک تیم ملی فرانسه نیز از پنالتی زن های خوب است وی با تکنیک و ظرافت خاص خود گلزنی می کند لیبری دوندگی بالایی دارد و از جمله بهترین بازیکنان است وی درباشگاههایی مثل گالاتاسرای، المپیک مارسی و بایرن مونیخ و تیم ملی فرانسه بازی کرده است.

*استیون جرارد
استیون جرارد انگلستانی نیز دیگر پنالتی زن خوب تاریخ فوتبال است وی در باشگاه لیورپول و تیم ملی فوتبال انگلستان بازی کرده است جرارد افتخارات گروهی و فردی زیادی را بدست آورده است جرارد در سال 2005-2204 با ارزش ترین بازیکن فصل جام باشگاههای اروپا شد.

*فرانک لمپارد
فرانک لمپارد انگلستانی از باهوش ترین و تکنیکی ترین بازیکنان فوتبال جهان است که هم  خوب گل می زند و هم خوب از میان این گل ها پنالتی. لمپارد در تیم های وستهام و چلسی و تیم ملی انگلستان، بازی کرده است. لمپارد در بیش از 80 مسابقه ملی 20 گل به ثمر رسانده است.



*آلن شیرر
آلن شیرر انگلیس مهاجم فوتبال تیم های ساوت همپتون، بلکبرن راورز و نیوکاسل یونایتد و تیم ملی فوتبال انگلیس از برترین گلزنان و پنالتی زنها می‌باشد وی در 63 مسابقه ملی 30 گل به ثمر رسانده است شیرر در بلکبرن 112 و در نیوکاسل 148 گل زده است.


*الکس دل پیرو
الکس دل پیرو ایتالیایی مهاجم تیم ملی ایتالیا و باشگاههای پادوا و یوونتوس از جمله برترین گلزنان ایتالیاست که البته پنالتی زن ماهری نیز می باشد دل پیرو در 704 مسابقه در یوونتوس 289 گل به ثمر رسانده است وی در تیم ملی ایتالیا نیز نزدیک به 30 گل زده است.


*توتی
فرانچسکو توتی ایتالیایی نیز که در باشگاههای آ اس رم و تیم ملی ایتالیا به عنوان مهاجم بازی می کند توتی گل های زیبایی به ثمر رسانده و پنالتی های خاطره انگیزی نیز زده است توتی در سالهای 2006 و 2007 بهترین گلزن سری آ ایتالیا شد.


*ایبراهیموویچ
زلاتان ایبراهیموویچ نیز یکی از مهاجمانی است که اهل سوئد است و در باشگاههای آژاکس، یوونتوس، اینتر میلان، بارسلونا، آث میلان و پاری سن ژرمن حضور داشته است. وی در تیم ملی سوئد نیز در 85 بازی قریب به 40 گل زده است و در پنالتی زنی هم موفق بوده است.


*رونی
وین رونی انگلیسی از جمله مهاجمانی است که پنالتی های زیادی را نیز به ثمر رسانده است وی در باشگاه هایی مثل اورتون و به خصوص منچستریونایتد و تیم ملی انگلستان بازی های زیادی انجام داده است. رونی در 78 مسابقه نزدیک به 32 گل به ثمر رسانده است.


*رونالدینیو
رونالدو ده آسپس موریرا ملقب به رونالدینیو یا رونالدوی کوچک یکی از مهاجمان برزیلی مشهور فوتبال است که یکی از بهترین پنالتی زنهای کشورش است. رونالدینیو در باشگاههای گرمیو، پاری سن ژرمن، بارسلونا، آث میلان، فلامینگو و اتلتیکو مینیرو حضور داشته است. وی گل های زیادی نیز برای تیم ملی برزیل زده است.



*شوچنکو
آندری شوچنکو نیز مهاجم تیم اوکراین است وی در باشگاه هایی از جمله دینامو کیف، آث میلان، چلسی و .. حصور داشته است شوچنکو افتخاراتی از جمله قهرمانی جام باشگاههای اروپا در سال 2002 – 2003 را در پرونده خود دارد.

این ها تنها بخشی از بازیکنان پنالتی زن بوده اند در برخی از موارد برخی بازیکنان پنالتی زن، با زدن پنالتی های حساس نام خود را جاودانه می کنند و تنها با تعداد پنالتی نمی‌توان در خصوص پنالتی زن بود./زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار